Szkoła vs. "internety". Jak nauczyciele odnajdują się w sieci?

Ostatnia aktualizacja: 14.10.2021 17:00
Część z nich - zaskakująco dobrze. Wielu polskich nauczycieli w pracy korzysta z narzędzi, jakie daje im do ręki technologia: tworzy wideolekcje, gamifikuje swoje zajęcia, prowadzi kanały na YouTube i ma własne fanpage'e.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock.com/Jacob Lund

Posłuchaj
01:21 CZWÓRKA Czat Czworki - sonda 14 10 2021.mp3 Dobry nauczyciel, czyli kto? (Czat Czwórki/Czwórka) 

Internet to narzędzie, a każde narzędzie może być i dobre, i złe. Próbuję dać moim uczniom przykład, jak wykorzystać je w najlepszy sposób Joanna Krzemińska

Joanna Krzemińska jest Superbelferką i autorką bloga "Zakręcony belfer". - Działalność w sieci rozpoczęłam z myślą o moich uczniach, żeby w dowolnym momencie dzieciaki mogły skorzystać z materiałów potrzebnych im do nauki - wspomina nauczycielka języka polskiego. Matematyk Krzysztof Chojecki pierwszy film na YouTubie umieścił 10 lat temu. - Dotarło do mnie, że nie chcę rok w rok powtarzać tego samego. Postanowiłem wiedzę, którą mam, przekazać w treści wideo, a potem wykorzystywać to w trakcie lekcji - wyjaśnia. Dawid Łasiński, chemik, influencer i zdobywca tytułu Twórca Roku 2021, zaczynał od prowadzenia koła filmowego. - Na spotkaniach realizowaliśmy filmy i umieszczaliśmy je w sieci. W 2017 roku tę samą technologię wykorzystałem, żeby pomóc gimnazjalistom w dotarciu do materiałów, które pomogą im zdać egzamin z chemii - opowiada gość Czwórki. 

Posłuchaj
12:39 CZWÓRKA Czat Czworki - nauczyciele 14 10 2021.mp3 Internet to narzędzie, które zbliża nas do ucznia - rozmowa z nauczycielami, którzy w nauce wykorzystują nowe technologie (Czat Czwórki/Czwórka) 

Nie wciągam uczniów w świat zawiłych, matematycznych obliczeń, które mnie kręcą, ale ich już nie muszą. Ja wciągam matematykę do ich świata - do YouTube'a i na Instagram. Idę za swoimi uczniami Krzysztof Chojecki   

Goście Piotra Firana zgodnie przyznają, że zamiast złościć się na internet, postanowili wykorzystać go do swoich celów. - Zależy mi, żeby uczyć także poza fizycznymi lekcjami. Żeby moi uczniowie mieli dostęp do wiedzy także po zamknięciu szkoły. Internet działa całą dobę i doskonale rozumiem to, że są tacy, którzy zadania z chemii będą chcieli rozwiązywać po godz. 21.30, kiedy mózg młodego człowieka chłonie informacje jak gąbka - dodaje Dawid Łasiński.

Zobacz także:

Także pandemia otworzyła nauczycielom drogę do wirtualnego świata i w pewnym sensie dała szansę, żeby przekonać się, że nowe technologie mogą być bardzo pomocne w procesie edukacji. - Najważniejsze to nie bać się z nich korzystać - przekonują zaproszeni do Czwórki nauczyciele.

***

Tytuł audycji: "Czat Czwórki"

Prowadzi: Piotr Firan

Goście Joanna Krzemińska (polonistka, Superbelferka, autorka bloga "Zakręcony belfer"), Krzysztof Chojecki (nauczyciel matematyki, pomysłodawca i współtwórca strony Pi-stacja.tv), Dawid Łasiński (nauczyciel chemii, influencer, zdobywca tytułu Twórca Roku 2021)

Data emisji: 14.10.2021

Godzina emisji: 15.15

kul

Czytaj także

System antyplagiatowy - co zmieni w polskim szkolnictwie?

Ostatnia aktualizacja: 12.04.2021 19:20
Eksperci Ośrodka Przetwarzania Informacji - Państwowego Instytutu Badawczego, pracują nad nowym systemem antyplagiatowym. System ma być bardziej skuteczny i działać prewencyjnie. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Klasówka z tutoriali? Nowe profile w liceum w Słupsku

Ostatnia aktualizacja: 01.09.2021 17:50
Nastoletnia młodzież w Polsce wiąże przyszłość z internetem, a zdecydowana część z nich chciałaby w przyszłości zostać youtuberem, instagramerem lub tiktokerem. Wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu, jedno z liceów w Słupsku uruchomiło w tym roku szkolnym m.in. klasy gamingową i vlogerską. 
rozwiń zwiń