Informacje - jak odróżniać rzetelne od fałszywych?

Ostatnia aktualizacja: 28.03.2017 08:24
Drugiego kwietnia po raz pierwszy w Polsce obchodzimy Międzynarodowy Dzień Fact-Checkingu, czyli święto sprawdzania informacji.
(zdjęcie ilustracyjne)
(zdjęcie ilustracyjne)Foto: GaudiLab/Shutterstock.com

Z tej okazji Stowarzyszenie Demagog wspólnie z International Fact-Checking Network organizuje fact-checkathon w Polsce - chodzi o propagowanie idei sprawdzania informacji w mediach oraz wypowiedzi polityków. Czy wykorzystując nowoczesne rozwiązania technologiczne oraz rzetelną analizę danych można dążyć do poprawy jakości debaty publicznej w Polsce? Między innymi o to tuż po 8.00 spytamy Małgorzatę Kilian, prezes zarządu Stowarzyszenia Demagog.

Wcześniej zaś, po 7.00, zajmiemy się debiutem sztucznej inteligencji w pewnej agencji reklamowej, a po 6.00 przypomnimy sobie grę "Rayman" oraz sprawdzimy, jak w historii rapu zapisał się Mc Hammer, który 30 marca obchodzi swoje urodziny.

***

Na "Pierwsze słyszę", w czwartek (30.03) w godzinach od 6.05 do 9.00 zaprasza Kamil Jasieński.

jsz/kd

     

Zobacz więcej na temat: Czwórka media
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Mistyfikacje w internecie. Jak dajemy się oszukać?

Ostatnia aktualizacja: 09.01.2017 18:01
Każdego dnia otrzymujemy średnio tyle informacji, ile nasi dziadkowie - rocznie. Jak w tej lawinie danych - głównie pojawiających się w internecie - odróżnić prawdę od kłamstwa?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jak robić dobrą reklamę? "Traktuj widza poważnie"

Ostatnia aktualizacja: 28.02.2017 14:33
- Dobra reklama powinna zakładać większą inteligencję i wyobraźnię widza, a większość dzisiejszych reklam opiera się na stereotypach i kliszach. Jeśli chcemy pokazać wspinaczkę na Mount Everest, zamiast alpinisty powinniśmy tam wysłać kulawego kucharza, wówczas byłoby ciekawiej - przekonywali Agnieszka Klimczak i Przemysław Bogdanowicz z Klubu Twórców Reklamy.
rozwiń zwiń