X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Internetowa rewolucja w świecie muzyki

Ostatnia aktualizacja: 03.03.2011 11:00
Internetowe sklepy z MP3, płatny streaming i promocja artystów online. Nasze oczekiwania w stosunku do rynku muzycznego się zmieniają, a artyści, producenci i wytwórnie sięgają po coraz to ciekawsze środki promocji w sieci.
Audio

Czy to za darmo, czy za opłatą – najwięcej muzyki obecnie pozyskuje się z internetu, choć w Polsce nadal bardzo popularne są płyty CD. To zjawisko na skalę europejską wyjątkowe. – Jesteśmy jedynym krajem, przynajmniej w Europie, w którym sprzedaż płyt rośnie – śmieje się Jacek Skolimowski, dziennikarz muzyczny, gość audycji "Na cztery ręce".

Sytuacja na rynku muzycznym w Polsce w ogóle jest specyficzna. My wciąż czekamy na internetowe sklepy, w których będzie można kupować MP3, a na Zachodzie ten etap promocji utworów w sieci już przemija i jest zastępowany płatnym streamingiem.

– Jest takie rozwiązanie i chyba do tego dąży rząd we Francji, żeby providerzy internetowi w opłatę, którą co miesiąc płacimy – 90zł, 100zł, 120zł, wliczali cenę za korzystanie ze streamingu. Czyli jak gdyby nie masz świadomości, że płacisz za słuchanie muzyki legalnie – mówi Jacek Skolimowski.

Promocja muzyki w sieci ma przede wszystkim zwracać uwagę. Kluczową rolę odgrywają tu już nie tylko portale promujące twórczość samych artystów, ale przede wszystkim media społecznościowe, gdzie drogą marketingu szeptanego można osiągnąć nie lada sukces. Rok temu wykorzystał tę taktykę m.in. Kanye West.

– Tutaj wrzucił okładkę, fałszywą, prawdziwą, wrzucił fragment teledysku… Potem zrobił taką ideę Good Friday, czyli co piątek wrzucał jedną piosenkę za darmo – wylicza Jacek Skolimowski. Kiedy płyta faktycznie się ukazała, wzbudziła bardzo duże zainteresowanie.

W sieci popularność zdobywają coraz to nowe rozwiązania pozwalające na promocję muzyki. Wymienić należy m.in. Umowę 360° czy Creative Commons. Zasada jest prosta. Branża muzyczna nie zarabia już wyłącznie na utworach, ale też wszystkim, co z muzyką związane, czyli na przykład na promocji i gadżetach.

Chcesz wiedzieć więcej? Posłuchaj fragmentu audycji „Na cztery ręce” umieszczonego w ramce po prawej stronie.

KaW

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Bunio: Nie jestem rycerzem undergroundu

Ostatnia aktualizacja: 29.01.2011 16:41
Graliśmy na różnych eventach, jakichś dziwnych galach. Dopóki nikt nie ingeruje nam w "art", nie ma problemu – mówi gitarzysta i wokalista alternatywnej formacji D4D.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Filozoficzny rock według grupy Kurczat

Ostatnia aktualizacja: 28.02.2011 11:26
Światło dzienne ujrzała debiutancka płyta zespołu Kurczat zatytułowana "Niezamknięte koło". Muzycy z kapeli byli gośćmi Czwórki.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Krążek pełen niebanalnych dźwięków

Ostatnia aktualizacja: 02.03.2011 16:00
Już 3 marca do polskich sklepów trafi debiutancka płyta formacji Me Myself and I zatytułowana "Takadum".
rozwiń zwiń