Nowe Technologie

Popularność w sieci można tanio kupić

Ostatnia aktualizacja: 08.08.2013 08:09
Chęć szybkiego zdobycia popularności na Twitterze popycha niektórych użytkowników sieci do szukania rozwiązań niestandardowych. Jednym z nich jest kupowanie fałszywych fanów, tzw. followersów.
Popularność w sieci można tanio kupić

Tego typu działania są szczególnie popularne wśród osób powszechnie znanych. Rok temu takie działanie zarzucono Mittowi Romneyowi, a ostatnio również polskiemu politykowi, należącemu do największej partii opozycyjnej. Za ile można kupić w sieci nowych fanów? Eksperci z firmy Barracuda Networks twierdzą, że koszt zakupu 1000 nowych fanów na Twitterze to niespełna 20 dolarów.

1000 fanów za 18 dolarów

W Polsce Twitter nie jest co prawda tak samo popularny jak Facebook, ale dla wybranych grup społecznych serwis ten stanowi istotny kanał komunikacji. Dzięki niemu w łatwy i szybki sposób można bowiem dotrzeć z konkretną informacją do grupy zainteresowanych odbiorców. Nic dziwnego, że sporą popularność Twitter zyskał wśród polskich polityków, którzy mogą informować za jego pośrednictwem o podjętych działaniach oraz komunikować inicjatywy swoich partii. Z tego powodu, korzystający z tego serwisu politycy zakładają, że kluczem do odniesienia sukcesu na Twitterze jest zgromadzenie jak najliczniejszego grona osób śledzących założony profil. To założenie może skłaniać niektórych Tweetujących użytkowników sieci do szukania sposobów na szybkie powiększenie grona swoich wirtualnych fanów - zwykle sposobów niezbyt uczciwych.

  • Eksperci z firmy Barracuda Networks, która na co dzień zajmuje się dostarczaniem rozwiązań do zabezpieczania sieci firmowych, zbadali szarą strefę handlu Twitterowymi fanami. Jak się okazuje znalezienie oferty zakupu lub czasowego wynajmu nowych fanów dla swojego konta na Twitterze nie nastręcza żadnych trudności. Korzystając w tym celu z wyszukiwarki Google wśród pierwszych 100 wyświetlanych wyników można zidentyfikować 58 stron oferujących dostęp do fałszywych obserwatorów. Z kolei serwis aukcyjny eBay w momencie realizowania badania wskazywał 20 sprzedawców, którzy proponowali wzbogacenie grona swoich Twitterowych fanów. Sam proces zakupu przypomina typowe zakupy w sklepie internetowym - wystarczy wybrać żądaną opcję, a następnie wskazać metodę płatności.
  • Krótkie śledztwo pozwoliło ekspertom z Barracuda Networks ustalić średnią cenę zakupu 1000 nowych obserwujących - to koszt ... 18 dolarów. Pytanie tylko czy tego typu zakup jest opłacalny. W końcu oczekiwany efekt, w postaci wzrostu liczby sieciowych znajomych, jest chwilowy - Twitter regularnie zawiesza bowiem fałszywe konta.

Amerykańska uczciwość

Duża liczba fanów na Twitterowym koncie danego polityka może być odbierana przez jego politycznych konkurentów jako wyznacznik wysokiej popularności wśród wyborców i dziennikarzy. Nic dziwnego, że kupowanie fanów zarzuca się również politykom. W ubiegłym roku Mitt Romney, kandydat na prezydenta USA, w ciągu zaledwie jednego dnia zyskał 17% nowych obserwujących - według śledztwa ekspertów z firmy Barracuda Networks 80% z tych nowych fanów posiadało swoje konta krócej niż 90 dni, a 25% z nich nigdy nie opublikowało na Twitterze nawet pojedynczego Tweeta. Przypadek? Mało prawdopodobne. Zwłaszcza, że sam Twitter błyskawicznie usunął 10% spośród nowych fanów Mitta Romneya.

Eksperci z Barracuda Networks zwracają uwagę na bardzo istotny fakt - fanów może kupić nie tylko właściciel danego konta. Może to zrobić każdy internauta. W przypadku Twitterowego konta Mitta Romneya nie jest wiadome kto stał za zakupem nowych fanów. Czy zrobił to sam polityk, czy przypadkowy internauta? A może jeden z przeciwników politycznych? Te same pytania można zadać analizując przypadek znanego polskiego polityka, reprezentanta głównej partii opozycyjnej, który ostatnio w ciągu zaledwie kilku dni powiększył liczbę swoich fanów o 100 tys. Aktualnie liczba osób śledzących konto wspomnianego polityka wynosi nieco ponad 50 tys.



autor: Materiały prasowe

Czytaj także

Dynamiczny rozwój socmediów

Ostatnia aktualizacja: 02.07.2013 09:50
W odróżnieniu od dzienników, które powoli odchodzą w przeszłość, media społecznościowe są coraz częściej poważnym narzędziem dla firm. Polska naśladuje model amerykański i coraz więcej polskich przedsiębiorców wykorzystuje w działalności komercyjnej Facebooka czy Twittera. Przyszłością jest wg nas YouTube.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Twitter tłumaczy posty blogerów z Egiptu

Ostatnia aktualizacja: 05.07.2013 14:14
Dzięki nowej usłudze Twittera, informacje na temat bieżących wydarzeń politycznych mogą odczytywać internauci niemówiący po arabsku.
rozwiń zwiń