X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl

Reuters: genetyka najpopularniejszą dziedzina nauki

Ostatnia aktualizacja: 11.03.2011 08:00
Ze wszystkich dziedzin nauki genetyka nadal cieszy się największym zainteresowaniem.

Tak wynika z opublikowanego właśnie raportu agencji prasowej Thompson Reuters.

Genetyką zajmowało się siedmiu z 13 najwięcej publikujących i najczęściej cytowanych naukowców w roku 2010. Rekordzistą jest Eric S. Lander związany z Uniwersytetem Harvarda i MIT; opublikował on w zeszłym roku dziesięć ważnych prac między innymi z zakresu genetyki raka płuc.

Eksperci zwracają uwagę, że dziesięć lat temu, gdy złamano kod genetyczny człowieka, zrodziły się ogromne nadzieje na szybkie pokonanie wielu chorób. Prognozy te nie sprawdziły się, mimo to naukowcy ciągle chcą prowadzić intensywne badania genetyczne - i dowodzą, że wysiłek się opłaca. W tym tygodniu w USA wprowadzono do obrotu nowy lek na autoimmunologiczną chorobę o nazwie toczeń - to pierwszy zalegalizowany lek, który powstał w wyniku bezpośrednich badań nad genomem człowieka.

(iar)

Poznaj DNA swojego ulubieńca

Ostatnia aktualizacja: 26.01.2011 18:35
Wielu właścicieli psów chciałoby wiedzieć o przeszłości swojego pupila.

Mamy jednego neandertalskiego przodka

Ostatnia aktualizacja: 01.02.2011 16:00
9 procent ludzi na świecie miało wspólnego przodka - neandertalczyka, który żył 50-80 tys. lat temu. Odkrył to międzynarodowy zespół badaczy, wśród których jest i Polak, prof. Damian Laubuda z Uniwersytetu w Montrealu.

Tytoń wykryje bombę

Ostatnia aktualizacja: 04.02.2011 12:36
Rośliny można wykorzystać do wykrywania potencjalnych terrorystów - informuje czasopismo "New Scientist". Są lepsze od szkolonych psów.