X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Kultura

Od amfiteatru do ulicznego performers

Ostatnia aktualizacja: 12.12.2007 09:39
Losami teatru zajął się John Russell Brown w "Historii teatru".
Audio

Teatr przetrwał niewolnictwo, wojny, krucjaty i dyktatorów. Przetrwał czasy swojej świetności, kiedy był symbolem wielkich osiągnięć kulturalnych, a także czasy, kiedy szedł w kierunku zapomnienia po pojawieniu się małego pudełka- telewizora w każdym domu. Losami teatru zajął się John Russell Brown w Historii teatru.

Wybitni znawcy pod kierunkiem teatrologa napisali książkę, która obrazuje dzieje teatru. Amfiteatry greckie czy teatr Szekspira, aż po dzisiejsze wielkie teatry narodowe i małe sceny alternatywne. Jednak jest to brytyjski punkt widzenia i to okazuje się wielkim plusem tak jak wielość autorów. Taki punkt wyjścia dla książki daje możliwość poznania wielu stylów pisania o teatrze i znalezienia najbardziej nam odpowiadającego. 

Historię teatru można zacząć czytać w dowolnym punkcie, czytać punktowo. Pomimo to dzięki swojej złożoności i wielości twórców czytana w całości jednocześnie daje pełny obraz kalendarium istnienia tak ważnej kulturalnej instytucji jaką jest teatr.

„Historię teatru” w rozmowie z Lechem Sokołem i Pawłem Sztarbowskim stara się przybliżyć Monika Pilch. Program Drugi Polskiego Radia, 4 grudnia 2007. (2,34 MB)

(pr)

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak
www.narodoweczytanie.polskieradio.pl
Cichociemni

Czytaj także

Smutna sztuka z happy endem

Ostatnia aktualizacja: 12.12.2008 12:16
„Wiele hałasu o nic”, to jedna z najrzadziej wystawianych komedii Wiliama Szekspira. Maciej Prus, który reżyserował dzieła angielskiego dramaturga kilkakrotnie, wyjaśnia, że gdyby wiedział ile trudności wiąże się z realizacją tej sztuki, prawdopodobnie nie podjąłby się tego zadania. Efekty zmagań z tym trudnym tekstem publiczność będzie mogła poznać 12 grudnia, kiedy odbędzie się premiera spektaklu.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Aktorstwo to namiętność

Ostatnia aktualizacja: 06.08.2007 09:00
Ocena aktora pozostaje zawsze oceną jego ról, tego, co na ich temat utrwalone zostało w pamięci tych, którzy obcowali z jego dziełami.
rozwiń zwiń

Czytaj także

„Wiele hałasu o nic”- WYGRAJ BILET

Ostatnia aktualizacja: 06.05.2009 11:55
„Wiele hałasu o nic” to jedna z najrzadziej wystawianych komedii Wiliama Szekspira. Maciej Prus, który reżyserował dzieła angielskiego dramaturga kilkakrotnie, wyjaśnia, że gdyby wiedział ile trudności wiąże się z realizacją tej sztuki, prawdopodobnie nie podjąłby się tego zadania. Efekty zmagań z tym trudnym tekstem publiczność mogła poznać 12 grudnia, kiedy odbyła się premiera spektaklu. W maju spektakl ponownie powrócił do repertuaru Teatru Narodowego. Na naszych czytelników czekają podwójne
rozwiń zwiń