Raport Białoruś

Białoruś: telewizję Biełsat czekają kolejne procesy. Sąd Najwyższy anulował swój wyrok

Ostatnia aktualizacja: 25.06.2014 13:21
Kolegium Sądu Najwyższego Białorusi unieważniło we wtorek 24 czerwca korzystny dla telewizji Biełsat wyrok w sprawie o rzekomo bezprawne używanie znaku towarowego Biełsat TV, którą wytoczył jej przez szef firmy BIEŁSATplus Andrej Bielakou.
Dziennikarze Biełsatu
Dziennikarze BiełsatuFoto: bielsat.eu

- Wracamy do punktu wyjścia. Kolegium Sądu Najwyższego swoją dzisiejszą decyzją całkiem skasowało werdykt kolegium ds. własności intelektualnej Sądu Najwyższego - powiedział przedstawiciel Biełsatu na Białorusi Michał Janczuk.

W styczniu kolegium ds. własności intelektualnej SN orzekło, że znak towarowy Biełsat TV nie jest używany na terytorium Białorusi, ponieważ telewizja ta transmituje z zagranicy, a na terytorium Białorusi nie funkcjonuje jako osoba prawna i nie ma swojego przedstawicielstwa. Od wyroku tego nie przysługiwała apelacja, ale wiceprzewodniczący Sądu Najwyższego na wniosek Bielakoua wniósł o jego rewizję w trybie nadzoru.

- Będziemy zmuszeni stawić czoło panu Bielakouowi od początku, tak jak gdyby tego (poprzedniego) procesu de facto nie było - oświadczył Janczuk dodając, że Bielakou już we wtorek zapowiedział ponowne złożenie skargi.

Jak powiedział, mniej więcej za półtora tygodnia ma zostać podane uzasadnienie wtorkowego wyroku.

- Moim zdaniem jest to przede wszystkim chęć spowodowania stanu zawieszenia i niepewności przed wyborami (prezydenckimi na Białorusi w 2015 roku), wywarcia nacisku na niezależne media białoruskie, żeby przed wyborami nie czuły się za pewnie - oświadczył Janczuk.

Założony w 2007 r. Biełsat jest niezależną stacją białoruskojęzyczną, która nadaje z Polski programy dla widzów na Białorusi. Jej działalność jest finansowana głównie przez Telewizję Polską i polskie MSZ. Władze Białorusi od początku istnienia Biełsatu odmawiają mu akredytacji i nie godzą się na rejestrację biura kanału w Mińsku.

Firma BIEŁSATplus zajmuje się sprzedażą oraz instalacją anten satelitarnych.

PAP/agkm

Informacje o Białorusi: Raport Białoruś

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Biełsat ma problemy na Białorusi. ”Pozywający chce, by stacja przestała nadawać”

Ostatnia aktualizacja: 07.11.2013 22:00
Właściciel jednej z białoruskich firm oskarżył Biełsat, niezależną telewizję nadającą z Polski na Białoruś, o kradzież znaku towarowego. Proces ma się odbyć w poniedziałek. Co dziwne, nie chce odszkodowania, ale żąda, by stacja przestała nadawać.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Proces Biełsatu na Białorusi, od razu przed Sądem Najwyższym

Ostatnia aktualizacja: 11.11.2013 07:25
Biełsat został pozwany przez jednego z przedsiębiorców z Białorusi, chodzi o rzekomą kradzież znaku towarowego. Co ciekawe, pozywający chce by stacja przestała nadawać, a nie chce odszkodowania.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Proces Biełsatu na Białorusi przeniesiony na grudzień

Ostatnia aktualizacja: 11.11.2013 09:00
Jeden z białoruskich biznesmenów żąda, by niezależna telewizja Biełsat, nadająca informacje dla Białorusinów, przestała nadawać. Oskarżył stację o rzekomą kradzież znaku towarowego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Zwycięstwo telewizji Biełsat w sądzie w Mińsku

Ostatnia aktualizacja: 28.01.2014 09:00
Sąd Najwyższy Białorusi uznał za bezzasadne powództwo miejscowego biznesmena wobec telewizji Biełsat w sprawie kradzieży znaku towarowego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Wolna Europa po rosyjsku? Biełsat oferuje swoje doświadczenie

Ostatnia aktualizacja: 16.05.2014 18:00
- Telewizja w języku rosyjskim dla obszaru postradzieckiego miałaby przekazywać obiektywne informacje i stworzyć przestrzeń otwartej dyskusji. W tym sensie byłaby podobna do Radia Wolna Europa – powiedziała Agnieszka Romaszewska-Guzy, dyrektor Biełsatu. Jej stacja jest gotowa pomóc w tworzeniu tego medium.
rozwiń zwiń