Jego styl uważa się za syntezę trzech elementów narodowych: włoskiego, niemieckiego i angielskiego. Pełne blasku i siły witalnej utwory Jerzego Fryderyka Haendla (1685-1759) stanowią, obok dzieł Jana Sebastiana Bacha, szczytowe osiągnięcie epoki baroku.
Niemiecki kompozytor był już nie raz bohaterem "Płytowego Trybunału Dwójki". Tym razem przyszła kolej na jedną z jego kantat - "Lukrecję" HWV 145 ("O Numi eterni!"). Najdoskonalszego wykonania utworu poszukiwało jury pod przewodnictwem Jacka Hawryluka w składzie: Dorota Kozińska, Barbara Kinga Majewska i Lilianna Stawarz.
Zobacz galerię zdjęć z obrad Trybunału >>>>>
***
"Płytowy Trybunał Dwójki" to audycja, w której zaproszeni goście – krytycy muzyczni – porównują interpretacje wybranego utworu, nie wiedząc, kto jest wykonawcą.
Program składa się z czterech rund, w każdej z nich eliminujemy jedno wykonanie. Do ostatniej rundy przechodzą dwa lub trzy najlepsze, zdaniem gości, interpretacje. W finale wybieramy tę najlepszą. Dopiero po odrzuceniu dowiadujemy się, kto podpisał się pod konkretnym wykonaniem.
118:15 2022_04_02 17_02_38_PR2_Plytowy_Trybunal_Dwojki.mp3 "Lukrecja". Jerzy Fryderyk Haendel i jego kantata (Kto słucha - nie błądzi, czyli Płytowy Trybunał Dwójki)
***
Tytuł audycji: "Płytowy Trybunał Dwójki, czyli kto słucha, nie błądzi"
Prowadził: Jacek Hawryluk
Data emisji: 2.04.2022
Godzina emisji: 17.00