X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Hadelich: II Koncert Bartóka to moje ulubione dzieło

Ostatnia aktualizacja: 14.10.2017 13:44
- Znajdziemy w nim wszelkie rodzaje ludzkich doświadczeń. To bardzo namiętne, silnie emocjonalne dzieło - mówił skrzypek, który wystąpił w Katowicach razem z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia.
Audio
  • Augustin Hadelich o II Koncercie skrzypcowym Béli Bartóka (Filharmonia Dwójki)
  • Christian Arming o koncercie z muzyką węgierską (Filharmonia Dwójki)
(zdjęcie ilustracyjne)
(zdjęcie ilustracyjne)Foto: Shutterstock/Yezepchyk Oleksandr

Koncert, który odbył się 13 października w sali NOSPR, poświęcony został twórczości słynnych kompozytorów węgierskich – Ferenca Liszta, Béli Bartóka, Zoltána Kodálya i Sandora Veressa. Dyrygent Christian Arming wyjaśnił, że impulsem do ułożenia takiego programu była prośba solisty Augustina Hadelicha, który bardzo chciał wykonać II Koncert skrzypcowy Béli Bartóka. - To od wielu lat moje ulubione dzieło. Myślę, że to ze względu na jego głębię - opowiadał w Dwójce skrzypek. Augustin Hadelich podkreślił, że jest to jeden najtrudniejszych utworów, jaki powstał kiedykolwiek na skrzypce, ale zwrócił też uwagę na ciekawą interakcję solisty z orkiestrą. - To zdecydowanie nie jest koncert, w którym solista gra wiodącą linię melodyczną, a orkiestra mu towarzyszy – tutaj skrzypce są raczej częścią większej całości pojmowanej symfonicznie.

Hadelich w rozmowie z Mileną Gąsienicą dodał, że w II Koncercie skrzypcowym Bartók rzucił wyzwanie nie tylko muzykom, ale i publiczności. Dowodem na to jest nieoczywista struktura tego dzieła. Skrzypek opowiadał ponadto o niezwykłym instrumencie, na którym zagrał w Katowicach.

W audycji rozmawialiśmy także z dyrygentem Christianem Armingiem.

***

Rozmawiała: Milena Gąsienica

Goście: Augustin Hadelich (skrzypek) i Christian Arming (dyrygent)

Data emisji: 13.10.2017

Godzina emisji: 20.35

Rozmowy zostały wyemitowane w audycji "Filharmonia Dwójki".

bch/kul

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Czy nowy dyrektor zmieni styl pracy orkiestry w Teatrze Wielkim?

Ostatnia aktualizacja: 05.10.2017 19:30
- Na studiach w Polsce mówiono nam, że żadna orkiestra w Europie nie potrafi czytać muzyki tak, jak tych pięć wielkich orkiestr amerykańskich i orkiestry w Londynie. Już wiem, co za tym stoi - mówił w Dwójce Grzegorz Nowak, nowy dyrektor muzyczny Teatru Wielkiego – Opery Narodowej.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Liebreich: "Tapiola" Sibeliusa zawsze budzi skrajne emocje

Ostatnia aktualizacja: 06.10.2017 15:00
- "Tapiola" to złożony i trudny utwór, ostatni napisany przez Sibeliusa. Powstała w latach 20. minionego wieku. Ludzie zazwyczaj kochają go, albo nienawidzą. Nawet w naszej orkiestrze widać ten podział - mówił dyrygent Alexander Liebreich.
rozwiń zwiń