X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Pascale Labrie: Polskie Radio daje szansę na zaistnienie w świecie

Ostatnia aktualizacja: 27.03.2019 13:17
Europejska Unia Nadawców (EBU) ogłosiła statystyki międzynarodowej wymiany koncertowej za rok 2018. Oferta muzyczna Polskiego Radia jest jedną z najbogatszych wśród europejskich radiofonii publicznych.
Audio
  • Pascale Labrie, dyrektor Departamentu Muzyki EBU, o projekcie Notturno, znanym w Dwójce jako Muzyczna Noc Euroradia (Poranek Dwójki)
Pascale Labrie
Pascale LabrieFoto: Wojciech Kusiński/Polskie Radio

- Polskie Radio zajmuje czołowe miejsce w Europie pod względem najchętniej zamawianych przez inne radiofonie ofert koncertowych – tłumaczy Pascale Labrie, kierująca Departamentem Muzyki EBU. – Jest to ważne dla Polskiego Radia, ale także dla wszystkich wykonawców, których nagrywacie, bo zyskują wyjście na świat! Są słyszalni w całej Europie i na świecie, bo EBU zrzesza także nadawców z innych kontynentów. To wspaniały sposób, by stać się lepiej znanym i rozpoznawalnym za granicą – mówi ekspertka Europejskiej Unii Nadawców.

Koncerty udostępniane przez Polskie Radio zajmują 5. miejsce pod względem popularności na ponad 80 sklasyfikowanych radiofonii, ustępując jedynie ofercie BBC oraz publicznych nadawców z Austrii i Niemiec. Produkcje muzyczne Polskiego Radia inni europejscy nadawcy wykorzystali 921 razy.

Według danych EBU, najczęstszymi odbiorcami propozycji polskiego nadawcy publicznego w 2018 roku były radiofonie z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Hiszpanii, Portugalii i… Chin. W minionym roku Polskie Radio udostępniło do wymiany 111 koncertów, obejmujących przede wszystkim muzykę klasyczną i jazzową.

Udział w wymianie muzycznej to także wyjątkowa propozycja dla polskich koneserów muzyki, przede wszystkim dla słuchaczy Dwójki. Oferta EBU ma charakter ekskluzywny, jest dostępna wyłącznie dla radiofonii zrzeszonych w tej organizacji. W ubiegłym roku Polskie Radio zamówiło koncerty innych nadawców 892 razy, zajmując pod tym względem 1. miejsce w rankingu wszystkich uczestników europejskiej wymiany.

Słuchacze Dwójki mogą korzystać z tej oferty dzięki codziennym dwóm pasmom koncertowym oraz nocnej audycji Muzyczna Noc Euroradia. Od poniedziałku do piątku od 13.00 do 15.00 Program II Polskiego Radia proponuje starannie dobraną i zróżnicowaną ofertę muzyki live na porę popołudniową, a wieczorem – od 19.30 do 22.00 – koncerty symfoniczne. W soboty na antenie króluje opera. W nocy od 2.00 do 6.00 Dwójka uczestniczy w projekcie Notturno (Muzyczna Noc Euroradia), w którego ramach, wraz ze słuchaczami całej Europy słuchać można muzyki wybranej z bogatej i różnorodnej oferty wszystkich stacji EBU.

W dniach 26-27 marca Polskie Radio było gospodarzem spotkania poświęconego europejskiej wymianie muzycznej. Wzięli w nim udział przedstawiciele radiofonii biorących udział w projekcie Notturno. Wśród gości byli m.in. przedstawiciele radia BBC oraz radiofonii z takich krajów jak Szwecja, Rumunia, Chorwacja, Słowenia, Turcja czy Grecja.

Europejska Unia Nadawców (EBU) jest wiodącym na świecie sojuszem mediów publicznych. EBU działa na ich rzecz, dążąc do utrzymania ich nieodzowności i wyjątkowego statusu na lokalnych i międzynarodowych rynkach. W jej skład wchodzi 117 organizacji medialnych z 56 krajów Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej, a dodatkowo 33 organizacje zrzeszone z Afryki, Azji, Oceanii i obu Ameryk. Członkowie EBU obsługują ponad 2000 kanałów telewizyjnych, radiowych i internetowych oraz oferują treści na innych platformach. Razem docierają do ponad miliarda ludzi na całym świecie, nadając w ponad 160 językach.

***

info. prasowa

Zobacz więcej na temat: EBU Dwójka W POLSKIM RADIU
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Polskie Radio jest w czołówce europejskiej wymiany muzycznej"

Ostatnia aktualizacja: 28.11.2017 14:00
- Jesteśmy wśród państw, które nie tylko dają najwięcej koncertów w ramach Euroradia, ale też najwięcej biorą - podkreślił wicedyrektor Dwójki, który wziął udział w koncercie z okazji 50-lecia wymiany muzycznej Europejskiej Unii Nadawców
rozwiń zwiń

Czytaj także

Szef EBU: potrzebujemy zawodowych, wyspecjalizowanych dziennikarzy

Ostatnia aktualizacja: 17.01.2019 21:06
- Powinniśmy chronić profesjonalne dziennikarstwo. Takie, które jest godne zaufania - powiedział Dyrektor Generalny Europejskiej Unii Nadawców (EBU) Noel Curran w rozmowie z redaktorem naczelnym portalu PolskieRadio24.pl Piotrem Chęcińskim. Mówił też o fake newsach, sile, ale i braku nadzoru nad mediami społecznościowymi oraz recepcie na przyciągnięcie młodego odbiorcy przez tradycyjne media. Na tym polu z uznaniem wypowiedział się o działaniach serwisu PolskieRadio24.pl.
rozwiń zwiń