X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Jak reformować polskie instytucje muzyczne?

Ostatnia aktualizacja: 13.03.2017 11:00
Na to pytanie postarają się odpowiedzieć Alicja Węgorzewska z Warszawskiej Opery Kameralnej, Jan Tomasz Adamus z Capelli Cracoviensis oraz Warcisław Kunc z Opery Bałtyckiej.
Opera Bałtycka
Opera BałtyckaFoto: Joergsam/Wikimedia/CC BY-SA 4.0

Właśnie podpisano porozumienie w Operze Bałtyckiej. Nie będzie strajku. Zakończono spór trwający od 2014 roku.

W Warszawskiej Operze Kameralnej rozpoczęto natomiast procedurę zwolnień grupowych - wg dyrekcji "rozpoczęty proces ma zlikwidować przerosty kadrowe i wyprowadzić teatr z kłopotów finansowych oraz zapewnić teatrowi najwyższy poziom artystyczny". Niektórzy twierdzą, że to koniec WOK-u w jej dotychczasowym kształcie.

W 2011 roku przy protestach części środowiska, zwłaszcza krakowskiego, udało się zreformować Capellę Cracoviensis. Dziś należy ona do czołówki europejskich zespołów grających na instrumentach dawnych.

Trzy przykłady i trzy sposoby na wyjście z kryzysowej sytuacji. Który z nich wydaje się optymalny? Jak dziś reformować nasze instytucje muzyczne zachowując przy tym ich poziom artystyczny i wieloletnie tradycje? 

***

Na audycję "O wszystkim z kulturą" w poniedziałek (13.03) w godz. 18.00-18.30 zaprasza Jacek Hawryluk.

mz/mc

Zobacz więcej na temat: opera orkiestra
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Dyrektor kontra związkowcy. Spór w Operze Bałtyckiej

Ostatnia aktualizacja: 07.02.2017 20:00
Konflikt w gdańskim teatrze operowym trwa od 2014 r. Choć wciąż podejmowane są rozmowy dyrekcji Opery Bałtyckiej ze związkowcami, spór co pewien czas zaostrza się. Czy uda się go zażegnać?
rozwiń zwiń