X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Konstanty Puzyna: krytyka teatralna u nas nie istnieje

Ostatnia aktualizacja: 13.01.2015 13:00
– Uważa się go za wybitnego krytyka nie tylko dzięki temu, o czym pisał, lecz także dzięki temu, jak pisał – mówił Wojciech Majcherek o Konstantym Puzynie.
Audio
  • Konstanty Puzyna: krytyka teatralna u nas nie istnieje (Opowieści po zmroku/Dwójka)
Od 1956 do 1969 r. Konstanty Puzyna był zastępcą redaktora naczelnego miesięcznika Dialog, a w latach 1971-1989 jego redaktorem naczelnym
Od 1956 do 1969 r. Konstanty Puzyna był zastępcą redaktora naczelnego miesięcznika "Dialog", a w latach 1971-1989 jego redaktorem naczelnymFoto: Pedro Ribeiro Simões/flickr/cc

Do historii teatru przeszły błyskotliwe recenzje i felietony krytyka, zebrane w książkach: "To, co teatralne", "Burzliwa pogoda" i "Półmrok". Talent Konstantego Puzyny został zauważony już w czasie studiów na Uniwersytecie Jagiellońskim.

Spotkał tam znakomitych wykładowców. Jeden z nich, Kazimierz Wyka, wziął pod opiekę naukową studenta i jego kolegów - Jana Błońskiego, Ludwika Flaszena i Andrzeja Kijowskiego. Słynny profesor promował zdolnych uczniów i stwarzał im możliwość publikowania tekstów.

Konstanty Puzyna był zresztą najbardziej doświadczony wśród młodych polonistów. Jeszcze w liceum napisał sprawozdanie z premier w gdańskim Teatrze Wybrzeże. – Tekst wysłał do krakowskiego tygodnika "Odrodzenie". Redakcja postanowiła go opublikować. Jako krytyk teatralny Puzyna zadebiutował więc już w wieku 17 lat – opowiadał Wojciech Majcherek.

***

Tytuł audycji: Opowieści po zmroku
Prowadzenie:
Iwona Malinowska
Gość:
prof. Małgorzata Szpakowska i Jacek Sieradzki (współpracownicy Konstantego Puzyny z "Dialogu"), Wojciech Majcherek (dyrektor Teatru Telewizji, autor "Szkiców o Puzynie")
Data emisji:
12.01.2015
Godzina emisji:
21.00

mc/jp

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Kto sprawił, że boimy się kultury wysokiej?

Ostatnia aktualizacja: 31.12.2014 19:00
- Muzykę poważną wymyśliła w XVIII wieku wiedeńska arystokracja by odróżnić się od klasy średniej. Potem to właśnie burżuazja przejęła cały model - wyjaśniał muzykolog Ziemowit Socha.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Teatr musi wychować sobie sponsorów"

Ostatnia aktualizacja: 05.01.2015 18:50
- Edukacja teatralna w szkołach odbywa się w minimalnym zakresie. Ciężar ten muszą podjąć teatry - mówił w Dwójce Sebastian Majewski z Narodowego Starego Teatru.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Wybitny i okrutny. Bogusławski według Węgrów

Ostatnia aktualizacja: 07.01.2015 19:44
- To niezwykle ciekawy splot historii i fantazji autorskiej - mówiła o sztuce "Szalbierz" Györgyego Spiró dr Halina Waszkiel, autorka prac o teatrze i dramacie XIX wieku.
rozwiń zwiń