X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Żeglarz" Szaniawskiego. Tęsknota za wzorem i demaskowanie mitu

Ostatnia aktualizacja: 12.11.2018 17:00
- Główne pytanie tego dramatu brzmi: "Czym jest prawda?" – przypominał reżyser Wawrzyniec Kostrzewski, opowiadając o "Żeglarzu" Jerzego Szaniawskiego. Sztuka ta będzie kolejnym bohaterem cyklu "Polski w Dwójce. Czytamy dramaty stulecia".  
Audio
  • Wokół "Żeglarza" Jerzego Szaniawskiego (O wszystkim z kulturą/Dwójka)
Reżyser Wawrzyniec Kostrzewski podczas prób do Żeglarza
Reżyser Wawrzyniec Kostrzewski podczas prób do "Żeglarza" Foto: Piotr Piorun/PR

- Czy budować społeczeństwo oparte na prawdzie, która może być brutalna, bolesna, czy jednak w oparciu o mity, które dają poczucie szczęśliwości i harmonii. To dylemat, przed jakim stanął Jan, główny bohater "Żeglarza" - opowiadał Wawrzyniec Kostrzewski.

Jakimi motywami kierował się Jan, szukając prawdy o kapitanie Nucie? Dlaczego "Żeglarz" jest "bardzo radiowym" dramatem? Co wyróżniało dramaty Szaniawskiego na tle dramaturgii czasów mu współczesnych? Zapraszamy do wysłuchania rozmowy.

***

W jubileuszowym roku 100-lecia niepodległości Polski Program 2 Polskiego Radia wraz z Teatrem Polskiego Radia nawiązał współpracę z Teatrem Polskim w Warszawie w ramach cyklu "Polski w Dwójce. Czytamy dramaty stulecia". Na antenie Dwójki i na scenie teatru prezentowane są najważniejsze polskie dramaty powstałe po 1918 roku. W niedzielę 18 listopada o godz. 12.00 będzie to "Żeglarz" Jerzego Szaniawskiego.

***

Tytuł audycji: O wszystkim z kulturą

Prowadzi: Małgorzata Szymankiewicz

Goście: Wawrzyniec Kostrzewski (reżyser) i Urszula Motyka (literaturoznawczyni z KUL)

Data emisji: 12.11.2018

Godzina emisji: 17.30

jp/bch

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Andrzej Brzoska: system binauralny realizuje nasze tęsknoty

Ostatnia aktualizacja: 04.10.2018 11:06
- Tęsknota do budowania przestrzeni objawiała się od początku istnienia słuchowiska. Z większą siłą zabrzmiała w latach 70., kiedy to królował system kwadrofoniczny na cztery głośniki - mówił w Dwójce ceniony reżyser dźwięku, przed premierą słuchowiska "Smuga cienia".
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Uciekła mi przepióreczka". Prof. Barbara Osterloff: Żeromski porusza tu wątki ważne po 1918 r.

Ostatnia aktualizacja: 23.10.2018 18:43
- Bardzo mocno wpisana w ten utwór jest idea regionalizmu. Podobnie jak teza kształcenia społeczeństwa od podstaw, jego przemiany, i też pytanie o obywatelskość - mówiła w Dwójce histotryczka teatru o ostatnim dramacie Stefana Żeromskiego pt. "Uciekła mi przepióreczka".
rozwiń zwiń