X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Miłość w godzinie próby

Ostatnia aktualizacja: 05.11.2012 11:33
Choroba, starość, eutanazja - Michael Haneke nie unika tematów trudnych. Traktuje widza poważnie i wprowadza go niepostrzeżenie do wnętrza historii, tak, aby była ona możliwa do udźwignięcia.
Audio
Kadr z filmu Miłość Michaela Hanekego
Kadr z filmu "Miłość" Michaela HanekegoFoto: mat. prasowe

Dwoje wybitnych francuskich aktorów Emmanuelle Riva i Jean- Louis Trintignant grają w nim parę emerytowanych nauczycieli muzyki, w których spokojne życie wkracza choroba. Anne wskutek udaru mózgu zostaje sparaliżowana, a Georges z poświęceniem oddaje się opiece nad nią.

- Film zaczyna się od sceny śmierci, żebyśmy na nią nie czekali - mówi Tadeusz Sobolewski. - Haneke zarzucił na nas sieć. Doskonale operuje napięciem, a równocześnie działa przeciwko obyczajom kinowym, które pozwalają nam z bezpiecznego punktu widzenia śledzić historię.

Starość, choroba, śmierć – to tematy tabu, które, jak się uważa, widz kinowy odrzuca. Jednak ten opowiedziany przez Hanekego w najbardziej klasyczny z możliwych sposobów film trafia do widza, porusza go, wzrusza. Daje mu możliwość obserwowania bohaterów z bardzo bliska: ich zmagań z chorobą, ich walki o zachowanie ludzkiej godności mimo fizycznej degradacji, wreszcie ich głębokiego uczucia miłości i przywiązania w godzinach próby.

- Przepraszam za patos - zaznacza Jacek Wakar, - ale to jest wielkie kino. Haneke pokazuje swoją wyjątkową pozycję we współczesnym kinie. To piękna historia grana przez pięknych ludzi.

- Tajemnicą tego filmu jest styl - podkreśla Andrzej Kołodyński.  - Historia jest bardzo pedantycznie opowiedziana, każda czynność pokazana jest od początku do końca. Napięcie narasta w nas, nie jest wywołane chwytami filmowymi, ale tkwi w samej materii tej opowieści.
Dla miłośników Hanekego, autora takich m.in. filmów jak ”Funny games”, "Pianistka", "Ukryte" czy nagrodzona w Cannes Złotą Palmą "Biała wstążka”, film "Miłość" jest sporym zaskoczeniem. Równocześnie kolejnym dowodem na to, że austriacki reżyser jest jednym z najwybitniejszych twórców współczesnego kina. W "Sezonie na Dwójkę" do rozmowy o Michaelu Hanekem i filmie "Miłość" Anna Fuksiewicz zaprosiła krytyków Andrzeja Kołodyńskiego, Tadeusza Sobolewskiego i Jacka Wakara.


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Miłość" Hanekego: wielkie i paradoksalnie pocieszające kino

Ostatnia aktualizacja: 22.07.2012 07:00
- Wielu miało żal do tego reżysera za to, że lubi skrajności, że lubi nas irytować i straszyć. Tym razem zupełnie zmienił ton i opowiedział historię, która, prędzej czy później, będzie dotyczyła każdego z nas - mówi Paweł Felis, krytyk filmowy.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Zobacz zwiastun "Miłości"

Ostatnia aktualizacja: 20.09.2012 14:21
Film Michaela Hanekego to jedno z największych arcydzieł współczesnego kina. Nagrodzony Złotą Palmą w Cannes obraz opowiada o sile tytułowego uczucia, o naturze czułości i poświęcenia.
rozwiń zwiń