Wszystko zaczyna się od basu

Ostatnia aktualizacja: 02.06.2015 17:30
Rozmowa o pionierskim projekcie Basso, czyli o I Biennale Dźwięków Niskich w Zamku Ujazdowskim. To pierwsze tego typu wydarzenie w Polsce.
Audio
  • Program tegorocznego Festiwalu Mozartowskiego (Poranek Dwójki)
  • Andrzej Król i Justyna Rekść-Raubo o Biennale Dźwięków Niskich Basso w Warszawie (Poranek Dwójki)
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: Ian D. Keating, lic. CC BY 2.0 (flickr)

To interdyscyplinarny projekt muzyczny, który wykracza poza ramy klasycznego festiwalu muzyki poważnej, przy utrzymaniu w centrum programowym szeroko pojętych instrumentów basowych. Nazwa biennale nawiązuje do historycznej praktyki realizacji basso continuo (stały bas, bas generalny) - najniższego głosu, w którym była zapisana harmonia całości utworu, i który był podstawowym elementem każdego dzieła.

Pierwsza odsłona festiwalu koncentruje się na instrumentach strunowych. Jest  to wydarzenie skierowane do zróżnicowanej publiczności, operujące uniwersalnym językiem komunikacji z odbiorcami w różnym wieku. Naszymi gośćmi byli Justyna Rekść-Raubo, kurator Programu Muzycznego CWS Zamek Ujazdowski i dyrektor biennale, a także Andrzej Król, artysta rzeźbiarz i lutnik.

W programie opowiedzieliśmy ponadto o tegorocznym Festiwalu Mozartowskim.

***

Tytuł audycji: Poranek Dwójki

Prowadzi: Piotr Kędziorek

Data emisji: 3.06.2015

Godzina emisji: 6.00

mm/bch

Czytaj także

Trybuna Kompozytorów docenia Polaków

Ostatnia aktualizacja: 18.05.2015 23:05
Relacja z zakończonej 15 maja 62. Międzynarodowej Trybuny Kompozytorów w Tallinie, na której nie zabrakło polskiego sukcesu.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Samotność w operze XXI w. Finał Projektu "P"

Ostatnia aktualizacja: 25.05.2015 18:00
- "Requiem dla ikony" w poruszający sposób pokazuje samotność Jacqueline Kennedy. Wbrew pozorom nie jest to łatwe zadanie - recenzowała Ewa Szczecińska operę Katarzyny Głowickiej.
rozwiń zwiń