X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Komeda jako przewodnik po polskim piekle

Ostatnia aktualizacja: 22.12.2016 10:00
- Mam poczucie, że mówiąc o Komedzie zrobiliśmy przedstawienie o Polsce i Polakach - wyznała w Dwójce Lena Frankiewicz, aktorka i reżyserka przedstawienia o wybitnym pianiście.
Audio
  • Lena Frankiewicz o spektaklu "Komeda" (Poranek Dwójki)

Spektakl opowiada o Krzysztofie Trzcińskim, kompozytorze jazzowym i legendarnej postaci lat 60. Scenariusz przedstawienia został wywiedziony z ostatnich miesięcy życia muzyka, ale nie jest to historia czysto biograficzna. - Nie chcieliśmy robić jazzowej widokówki. Mam wrażenie, że przez postać Komedy rzuciliśmy się w sam środek polskiego piekła - wyjaśniała Lena Frankiewicz. - Chodzi tu o sytuację Polaków, którzy wyjechali z kraju, którzy za nim tęsknią, ale z różnych powodów nie wracają. Oni stanowią soczewkę naszych fobii, narodowych kompleksów, zawiści - dodawała.

Reżyserka zwracała uwagę, że Komeda jest reprezentantem pokolenia, które próbowało odreagować traumę wojny i stalinizmu. - Oni jechali po bandzie. Czuli, że nie mają nic do stracenia. Próbowali pogodzić rzeczy, których się nie dało pogodzić.

Lena Frankiewicz opowiadała o pracy nad spektaklem, nauce specyficznej intonacji Komedy, ale też wyjaśniała, dlaczego w sztuce pojawia się Fryderyk Chopin.

Premiera spektaklu "Komeda" odbyła się w Teatrze Nowym w Łodzi w połowie grudnia. Premiera warszawska zaplanowana jest na 13 stycznia w Teatrze Imka.

***

Prowadzi: Tomasz Obertyn

Gość: Lena Frankiewicz (aktorka, reżyserka)

Data emisji: 22.12.2016

Godzina emisji: 8.10 

Materiał został wyemitowany w audycji "Poranek Dwójki".

bch

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Niemiecki jazzman wspomina nagrywanie "Astigmatic"

Ostatnia aktualizacja: 29.04.2013 22:30
W specjalnym wydaniu "Rozmów improwizowanych” – z okazji międzynarodowego dnia jazzu - o kulisach nagrywania najsłynniejszego polskiego albumu jazzowego, "Astigmatic" Krzysztofa Komedy, opowiadał naoczny świadek – Joachim Kühn.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Polski jazz lat 60. – muzyka i świadectwo historii

Ostatnia aktualizacja: 05.12.2014 12:00
Na półki angielskich sklepów trafił boks "Jazz in Polish Cinema 1958-67". Album z muzyką filmową Komedy i Trzaskowskiego miał premierę na London Jazz Festiwal.
rozwiń zwiń