X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Miazmat", czyli próba rekonstrukcji wizji Witkacego

Ostatnia aktualizacja: 09.07.2018 10:00
- Tworząc ten film inspirowałem się traktatem estetycznym Stanisława Ignacego Witkiewicza i jednym z jego obrazów, który w pewien sposób ożywiłem. Chciałem stworzyć historię powstawania tego dzieła – mówił w Dwójce Klaudiusz Wesołowski.
Audio
  • Witkacowskie inspiracje Klaudiusza Wesołowskiego (Poranek Dwójki)

Gościem "Poranka Dwójki" był reżyser filmu "Miazmat" będącego próbą wskrzeszenia za pomocą nowoczesnych technik komputerowych, estetyki teorii Czystej Formy znanego artysty, filozofa i teoretyka sztuki. Wyprodukowany przez Platige Image czterominutowy, animowany film krótkometrażowy w reżyserii Klaudiusza Wesołowskiego, otrzymał nominację do konkursu Siggraph Computer Animation Festival. Obraz jest inspirowany "Kompozycją" Witkacego.


plakat_mif_2018_1200.jpg
"Młodzi i film 2018". Debiutanci w blokach startowych

- Mój film jest próbą odtworzenia wizji, jaką Witkacy mógł mieć podczas malowania tego obrazu. To wyobrażenie mogło być bardzo wyraźne, a ja bawiłem się w jego rekonstruktora, który próbuje wejść w umysł artysty starjąc się zrozumieć, co przeżywał i myślał - powiedział gość audycji.

Jak bardzo sugestywne, dwuwymiarowe obrazy poruszające wyobraźnię sprawdzają się w wirtualnej rzeczywistości animacji komputerowej? - Zrobiłem kawał Witkacemu, dla którego malarstwo nie powinno być przestrzenne. Miało być płaskie. On tworząc teorię czystej formy był na swoje czasy bardzo nowatorski, bardzo odważny. Nie bał się głosić swoich kontrowersyjnych idei i dlatego myślę, że mój film jest utrzymany w jego duchu - przekonywał Klaudiusz Wesołowski. 

Jak długo pracuje się nad niezwykle efektowną animacją, która trwa zaledwie kilka minut? Na czym polega wyjątkowość zastosowanej w filmie grafiki trójwymiarowej? Jaką wagę dla artysty ma nominacja Siggraph Computer Animation Festival? O tym w nagraniu audycji.

***

Prowadzi: Paweł Siwek

Gość: Klaudiusz Wesołowski (reżyser filmu "Miazmat")

Data emisji: 9.07.2018

Godzina emisji: 8.10

Materiał został wyemitowany w audycji "Poranek Dwójki".

mko


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Sen nastolatka i poszukiwanie tożsamości. "Ederly" Piotra Dumały

Ostatnia aktualizacja: 14.11.2016 19:40
- Wydaje mi się, że nie miałem dwudziestu lat, gdy jakiś sen w liceum się pojawił, o młodzieńcu w moim wieku, który wraca do domu i tam go biorą za kogoś innego - wspominał Piotr Dumała, opowiadając o genezie swojego najnowszego filmu "Ederly".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Witold Giersz. Od klasycznej kreski do plamy

Ostatnia aktualizacja: 09.03.2017 20:00
- Rysunek zawsze mnie denerwował, a podobały mi się bardzo animacyjne szkice. Zrezygnowałem więc z klasycznej kreski na rzecz szkicu, a pędzel dał mi jeszcze więcej rozmachu i swobody - wspomina w Dwójce Witold Giersz, wybitny twórca filmu animowanego, laureat tegorocznego Smoka Smoków za całokształt twórczości.
rozwiń zwiń