X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Cząstki kobiety". Agnieszka Żulewska: to najbardziej radykalna rzecz, jaką do tej pory robiłam

Ostatnia aktualizacja: 10.12.2018 11:50
- Mamy dwie godziny realnego czasu trwania spektaklu, w którym dzieje się tylko i wyłącznie nasze trwanie, nasze bycie. Nic takiego spektakularnego tam się nie wydarza i to tak naprawdę jest właśnie najciekawsze - mówiła w Dwójce aktorka o nowym spektaklu TR Warszawa.
Audio
  • Agnieszka Żulewska i Dobromir Dymecki o nowym spektaklu TR Warszawa pt. "Cząstki kobiety" (Poranek Dwójki)

pap_Andrzej Seweryn 1200.jpg
Andrzej Seweryn: teatr jest cudowną świątynią różnorodności

"Cząstki kobiety" w reżyserii Kornéla Mundruczó to - według zapowiedzi twórców - opowieść o współczesnej Warszawie, o kobietach, o sile i zniewoleniu. - Myślę, że generalnie jest to o rodzinie. Oczywiście są tam mocne postaci kobiece, natomiast wydaje mi się, że każdy chyba będzie tu w stanie odnaleźć jakieś swoje układanki rodzinne, które zostały przeniesione na scenę w bardzo radykalny sposób. Chodzi mi tu o formę - podkreślała Agnieszka Żulewska.

Tą formą jest hiperrealizm. - W spektaklu są jedynie dwie sceny, które wydarzają się w czasie realnym. Nic więcej tam nie ma, tylko pierwsza i druga część - tłumaczył Dobromir Dymecki, którego również będzie można zobaczyć na scenie.

W jakim sensie "Cząstki kobiety" są rewersem "Nietoperza" - poprzedniego spektaklu, który Kornél Mundruczó przygotował z zespołem TR Warszawa? Na czym polega uniwersalność przedstawionego tematu? Jak pracuje się z taką sławą, jak węgierski reżyser? O tym w nagraniu audycji.

***

Prowadził: Paweł Siwek

Goście: Agnieszka Żulewska i Dobromir Dymecki (aktorzy)

Data emisji: 10.12.2018

Godzina emisji: 8.30

Materiał został wyemitowany w audycji "Poranek Dwójki".

pg/mko

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Paweł Łysak: feminizacja jako nowy sposób myślenia

Ostatnia aktualizacja: 06.12.2018 18:03
- Hasło, które przyświeca tegorocznemu Forum Przyszłości Kultury: "Feminizm! Nie faszyzm", nie do końca odnosi się do tylko do sytuacji kobiet czy dyskusji o roli kobiety - podkreślał Paweł Łysak, opowiadając o głównej idei warszawskiego spotkania.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Wania, Sonia, Masza i Spike". Amerykańska sztuka jak z Czechowa

Ostatnia aktualizacja: 07.12.2018 11:34
- Christopher Durang, autor tego dramatu, mówi, że wrzucił tematy i postaci z Czechowa do amerykańskiego blendera, wymieszał je i wyskoczyła mu sztuka - powiedział w Dwójce Maciej Kowalewski, reżyser spektaklu przygotowywanego w warszawskim Teatrze Polonia.
rozwiń zwiń