X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Marek Wroniszewski: "Uwertura" Grażyny Bacewicz to utwór bardzo motoryczny

Ostatnia aktualizacja: 17.01.2019 10:03
- Dla mnie akurat najważniejszy w "Uwerturze" na orkiestrę symfoniczną jest odpowiedni dobór tempa. Żeby z jednej strony nie przesadzić z szybkością, a z drugiej - nie zrobić tego za wolno, ponieważ wtedy utwór ten staje się troszkę ciężki. Myślę, że to jest właśnie klucz - mówił w Dwójce dyrygent i wicedyrektor Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus.
Audio
  • Dyrygent i i wicedyrektor Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus Marek Wroniszewski o koncercie "Bacewicz | Szymanowski | Różycki | Karłowicz" w Studiu Lutosławskiego (Poranek Dwójki)
NAC_Bacewicz_1200.jpg
Grażynie Bacewicz - w 50. rocznicę śmierci

Uwertura na orkiestrę symfoniczną Grażyny Bacewicz zabrzmi w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego w sobotę 19 stycznia. - Chcieliśmy w pewien sposób uczcić 50. rocznicę śmierci kompozytorki, która przypada dzisiaj (17.01). Koncert jest dwa dni później, niemniej jednak chcieliśmy z naszej strony umieścić w programie jakiś akcent - tłumaczył Marek Wroniszewski.

"Sidła". Czytamy kryminał Grażyny Bacewicz >>>

Oprócz Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus im. J. Semkowa na scenie pojawi się również Piotr Pławner - jeden z czołowych polskich wiolinistów, laureat X Międzynarodowego Konkursu im. Henryka Wieniawskiego. Wystąpi on w partii solowej I Koncertu skrzypcowego Karola Szymanowskiego. - Cały koncert wziął się właśnie z jego inicjatywy. Wyraził on propozycję wykonania tego utworu. Jakby nadbudowując tę jego propozycję, tak ułożyliśmy program, żeby była to tylko i wyłącznie muzyka polska - powiedział gość Dwójki.

W programie koncertu "Bacewicz | Szymanowski | Różycki | Karłowicz", który rozpocznie się o godz. 19, znalazł się m.in. również Poemat symfoniczny Odwieczne pieśni Mieczysława Karłowicza. Dlaczego to jeden z najbardziej osobistych utworów kompozytora? Czy Marek Wroniszewski nie żałuje zmiany z muzyka na dyrygenta? O tym w nagraniu audycji.

***

Prowadził: Paweł Siwek

Gość: Marek Wroniszewski (dyrygent i wicedyrektor Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus im. J. Semkowa)

Data emisji: 17.01.2019

Godzina emisji: 8.30

Materiał został wyemitowany w audycji "Poranek Dwójki".

pg/jp

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Piotr Baron: nie stawiam sobie żadnych cezur

Ostatnia aktualizacja: 08.10.2018 18:00
- Czterdziestolecie pracy artystycznej to dla mnie samego zaskakujący wynik, ale ta sama szajba, która kiedyś się kręciła, kręci się dalej i nie odczuwam otwierania kolejnych rozdziałów – mówił w Dwójce jeden z najważniejszych polskich saksofonistów.
rozwiń zwiń