X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Najsłynniejsza sekcja zwłok i Rembrandt

Ostatnia aktualizacja: 25.05.2013 13:08
Był to publiczny pokaz, poprzedzony afiszami na mieście, z biletami. To spotkanie przy sekcji zwłok miało wymiar szczególny: powstał oficjalny portret, jaki na zamówienie medyków stworzył mistrz Rembrandt.
Audio
  • O "Lekcji anatomii doktora Tulpa" Rembrandta opowiada dr Grażyna Bastek (Jest taki obraz/Dwójka)
Rembrandt, Lekcja anatomii doktora Tulpa, Królewska Galeria Malarstwa w Hadze
Rembrandt, "Lekcja anatomii doktora Tulpa", Królewska Galeria Malarstwa w HadzeFoto: Wikipedia/domena publiczna

"Lekcję anatomii doktora Tulpa" holenderski artysta namalował w 1632 roku. Obraz przedstawia doktora Tulpa tłumaczącego widzom szczegóły anatomiczne ludzkiej ręki. - "Lekcja anatomii doktora Tulpa"  to portret gildii chirurgów Amsterdamu - przypomniała w Dwójkowej audycji z cyklu "Jest taki obraz" dr Grażyna Bastek. Dzieło powstało jako upamiętnienie publicznej sekcji zwłok – jednej z tych, których dokonywano co roku w Amsterdamie; pokazy takie były w owym czasie popularne w całej Europie i gromadziły – poza ludźmi związanymi z medycyną – wiele żądnych wrażeń osób.

Kogo ciało stanowi przedmiot sekcji? Dlaczego to właśnie ręka jest tu poddawana medycznym, pośmiertnym analizom? Jaka księga, widoczna w prawym dolnym rogu, towarzyszy zebranym na "lekcji doktora Tulpa"?

Rozmowę z dr Grażyną Bastek prowadził Michał Montowski.
 

Zobacz więcej na temat: malarstwo SZTUKA
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Paul Gauguin obserwuje "Walkę Jakuba z aniołem”

Ostatnia aktualizacja: 15.04.2013 17:03
– Temat obrazu, znanego też pod nazwą "Wizja po kazaniu” mógł artystę zainteresować – w końcu w malarstwie podejmowano go rzadko. Gauguin mógł też jednak wykorzystać go do zapowiedzenia nowego kierunku, w jakim dążyć będzie jego twórczość – mówiła w Dwójce dr Grażyna Bastek.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Żydowska narzeczona" czy ukochany syn Rembrandta?

Ostatnia aktualizacja: 29.04.2013 15:20
A może dzieło holenderskiego mistrza to fantazja na temat jednej ze słynnych biblijnych par? Na gawędę dr Grażyny Bastek o niejednoznacznym obrazie Rembrandta zaprasza Michał Montowski.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Brzydka gawiedź i piękny Piłat. Ecce Homo Martena van Heemskercka

Ostatnia aktualizacja: 13.05.2013 22:00
- Twarze Chrystusa i Piłata autor przedstawił jako piękne, spokojne i majestatyczne, a rozkrzyczany tłum jako szpetny - tak dr Grażyna Bastek opisała w Dwójce postacie namalowane w środkowej scenie tryptyku.
rozwiń zwiń