X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Kompozytor, który zastąpił Johna Williamsa

Ostatnia aktualizacja: 29.11.2015 19:00
Steven Spielberg po raz pierwszy zaprosił do współpracy nowego twórcę muzyki. Oprawę dźwiękową "Mostu szpiegów" zawdzięczamy Thomasowi Nemanowi. Co wniósł ten kompozytor do świata muzyki filmowej?
Audio
  • Rozmowa o muzyce filmowej Thomasa Newmana (Muzyka w kadrze/Dwójka)
Thomas Newman (na zdj. podczas gali Classic Brit Awards w 2010 roku) stworzył muzykę do ponad 70 filmów
Thomas Newman (na zdj. podczas gali Classic Brit Awards w 2010 roku) stworzył muzykę do ponad 70 filmówFoto: Simon Fernandez/CC BY 2.0/Wikimedia Commons

Prowadzący audycję "Muzyka w kadrze" zgodzili się, że spotkanie ze Stevenem Spielbergiem trudno nazwać za przełomowe dla muzyki Newmana. Tego kompozytora kojarzymy zresztą do lat z zupełnie innym reżyserem - Samem Mendesem.

Wszystko zaczęło się od kultowego i znakomitego - także w wymiarze muzycznym - filmu "American Beauty". Thomas Newman przełamał tam standardy muzyki ilustracyjnej, sięgając po błyskotliwe i zaskakujące zestawienia instrumentów tradycyjnych z całego globu. Jego pieczęcią stał się jednak bardzo zachodni, choć nie tak często rozbrzmiewający w Dwójce - instrument...

Zachęcamy do wysłuchania audycji z wyborem najciekawszych kompozycji Thomasa Newmana do filmów Mendesa i Spielberga.

***

Tytuł audycji: Muzyka w kadrze

Prowadzą: Grzegorz Dąbrowski i Mariusz Gradowski

Data emisji: 29.11.2015

Godzina emisji: 17.00 

mm/gs

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Mistrz" i inni. Co Jonny Greenwood robi w filmie

Ostatnia aktualizacja: 07.09.2015 18:00
W kolejnym spotkaniu z cyklu "Muzyka w kadrze" rozmawialiśmy o muzyce kompozytora znanego jako gitarzysta zespołu Radiohead.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Filmowa muzyka Pawła Szymańskiego

Ostatnia aktualizacja: 01.10.2015 15:54
W audycji "Muzyka w kadrze" przyjrzeliśmy się wyrafinowanej muzyce jednego z czołowych kompozytorów muzyki współczesnej.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Kilar i Niemen w filmach o niepodległości

Ostatnia aktualizacja: 11.11.2015 21:00
Wśród autorów muzyki komponowanej do filmów poświęconych odzyskaniu przez Polskę wolności znajdziemy tak różnych twórców jak Wojciech Kilar i Czesław Niemen.
rozwiń zwiń