Koncert wiolonczelowy Dvořáka przed Płytowym Trybunałem

Ostatnia aktualizacja: 22.08.2020 19:19
Kto nagrał najlepszą wersję Koncertu wiolonczelowego h-moll op. 104 Antonina Dvořáka? Zwycięskie wykonanie wybrało jury Płytowego Trybunału Dwójki w składzie: Dorota Kozińska, Wojciech Michniewski i Marcin Zdunik.
Obrady Płytowego Trybunału Dwójki
Obrady Płytowego Trybunału DwójkiFoto: Wojciech Kusiński/Polskie Radio

Posłuchaj
115:49 2020_08_022 17_00_28_PR2_Kto_slucha_nie_bladzi_czyli_Plytowy_Trybunal_Dwojki.mp3 Koncert wiolonczelowy h-moll op. 104 Antonina Dvořáka (Kto słucha nie błądzi, czyli Płytowy Trybunał Dwójki)

 

Płytowy trybunał dwójki 1200.jpg
Dvořák przed Płytowym Trybunałem Dwójki - galeria

Za najlepsze nagranie uznano:

Mścisław Rostropowicz – wiolonczela, London Symphony Orchestra, dyr. Carlo Maria Giulini (nagranie: 1977, Studio nr 1 przy Abbey Road; LP EMI 1978)

Pozostałe nagrania:

  • Yo-Yo Ma – wiolonczela, New York Philharmoniker, dyr. Kurt Masur (nagranie: 27-30.01.1995, Nowy Jork; Sony 1995/2004)
  • Jean-Guihen Queyras – wiolonczela, Praska Filharmonia, dyr. Jiří Bělohlávek (nagranie: 2004, Rudolfinum, Praga; Harmonia Mundi 2005)
  • Alisa Weilerstein – wiolonczela, Orkiestra Czeskiej Filharmonii, dyr. Jiří Bělohlávek(nagranie: 28-29.06.2013, Rudolfinum; Decca 2014/”Dworzak – komplet symfonii i koncertów”)
  • Zuzanna Szambelan – wiolonczela, Sinfonietta Cracovia, dyr. Robert Kabara (nagranie: 29-30.04. 2013, Sala Koncertowa Filharmonii Krakowskiej im. Karola Szymanowskiego w Krakowie; DUX 2013)
  • Kian Soltani – wiolonczela, Statskapelle Berlin, dyr. Daniel Barenboim (nagranie: 9.10.2018, Berlin; DG 2020)

***

Program słuchania wyglądał następująco:

I runda
(I część). Allegro od ekspozycji wiolonczeli (Quasi improvisando)


II runda
(II część). Adagio ma non troppo (frag.)


Finał
(III część). Finale. Allegro moderato (frag.)

***

Tytuł audycji: Kto słucha nie błądzi, czyli Płytowy Trybunał Dwójki 

Prowadził: Jacek Hawryluk

Data emisji: 22.08.2020

Godzina emisji: 17.00

Czytaj także

Corina Belcea: Opus 127 to jeden z najtrudniejszych kwartetów Beethovena

Ostatnia aktualizacja: 20.08.2020 13:11
- Szczególnie wymagająca jest koda, a poza tym to bardzo długi, wyczerpujący fizycznie utwór. Uważam, że – oprócz Wielkiej Fugi op. 133 – op. 127 stanowi najlepsze możliwe zakończenie dla naszego cyklu Beethovenowskiego, który prezentujemy w Warszawie - mówiła w Dwójce prymariuszka Belcea Quartet o koncertach na Festiwalu Chopin i jego Europa.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Krzysztof Chorzelski: kameralistyka to intymna rozmowa, słuchacz ją podsłuchuje

Ostatnia aktualizacja: 23.08.2020 13:29
- W naszym kwartecie najważniejsza dla nas jest intymna rozmowa między nami, którą wywołuje muzyka. Następuje zespolenie czterech głosów, które są jednocześnie niezależne, a z drugiej strony tworzą jakąś niewiarygodną zupełnie całość, większą od sumy każdego ze składników - mówił w audycji "Cafe Muza" altowiolista.
rozwiń zwiń