Beatrice Rana i bitwa między fortepianem a orkiestrą

Ostatnia aktualizacja: 31.08.2016 12:02
- Po raz pierwszy w historii muzyki ktoś skomponował tak przenikliwą, monumentalną partię solową. Dla mnie charakter tego koncertu jest nieco apokaliptyczny - mówiła włoska pianistka o utworze, który zaprezentowała podczas finałowego koncertu 12. Festiwalu "Chopin i jego Europa".
Audio
  • Beatrice Rana i bitwa między fortepianem i orkiestrą (Letni festiwal muzyczny/Dwójka)
Beatrice Rana współpracowała  m.in. z  Los Angeles Philharmonic, Detroit Symphony Orchestra, London Philharmonic Orchestra oraz  Philadelphia Orchestra
Beatrice Rana współpracowała m.in. z Los Angeles Philharmonic, Detroit Symphony Orchestra, London Philharmonic Orchestra oraz Philadelphia OrchestraFoto: materiały prasowe NIFC

II Koncert g-moll Prokofiewa, tłumaczyła Beatrice Rana, wyróżnia ogromny ładunek emocjonalny. - Można ten koncert opisać jako bitwę brzmieniową między fortepianem a orkiestrą: dźwięki, które wydobywają się z fortepianu są potężne i manifestacyjne - opowiadała artystka, dodając, że znacząca, i bardzo ponura, jest geneza tego dzieła…

W rozmowie również: o muzyce Czajkowskiego i, oczywiście, Chopina, o rodzinnych tradycjach muzycznych czy też o tym, dlaczego Beatrice Rana wolałaby nie być "nową Marthą Argerich".

***

Prowadzi: Milena Gąsienica

Gość: Beatrice Rana (pianista)

Data emisji: 30.08.2016

Godzina emisji: 21.30 

Materiał został wyemitowany w audycji "Letni festiwal muzyczny".

jp/mc


Czytaj także

Eric Lu: spełniło się moje największe marzenie

Ostatnia aktualizacja: 30.08.2016 10:06
- Konkurs Chopinowski pozwolił mi się rozwinąć, a sukces uświadomił mi, w którym kierunku chcę podążać - podkreślał w Dwójce amerykański pianista, jeden z artystów festiwalu "Chopin i jego Europa".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Eric Hoeprich, Mozart i jedyny klarnet na świecie

Ostatnia aktualizacja: 30.08.2016 11:20
- To bardzo wyjątkowy instrument, prawdopodobnie powstał tylko w jednym egzemplarzu i należał do Antona Stadlera, klarnecisty, dla którego Mozart napisał swój koncert A-dur - opowiadał Eric Hoeprich o klarnecie basetowym.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Szymon Nehring: do fortepianu historycznego potrzeba wyobraźni

Ostatnia aktualizacja: 30.08.2016 13:56
- Na Erardzie wszystko da się zrobić, ale wyobraźnią, nie za dużo palcami - podkreślał w Dwójce Szymon Nehring, jeden z artystów festiwalu "Chopin i jego Europa".
rozwiń zwiń