X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Podskoki i zmienność charakteru. Rzecz o muzyce rosyjskiej

Ostatnia aktualizacja: 03.07.2019 11:21
- Pierwsze, o czym myślę, gdy słucham utworów któregoś z rosyjskich kompozytorów, to to, jak są one barwne. Słyszę to zwłaszcza u Strawińskiego i Prokofiewa - mówił w Dwójce skrzypek Augustin Hadelich, solista koncertu symfonicznego Festiwalu Royal Concertgebouw Summer Concerts.
Audio
  • Augustin Hadelich i Hannu Lintu o muzyce rosyjskiej (Letni festiwal muzyczny/Dwójka)
Zdj. ilustracyjne
Zdj. ilustracyjneFoto: shutterstock/Semisatch

Program amsterdamskiego wieczoru wypełniły dzieła rosyjskich mistrzów. Znalazł się wśród nich "Koncert skrzypcowy" D-dur op. 35 Piotra Czajkowskiego. - To dzieło pełne emocji, szczęścia, niezwykle radosne, ale jednocześnie bardzo liryczne i namiętne. Sądzę, że gdy Czajkowski pisał partię skrzypiec w "Koncercie D-dur", wyobrażał sobie podskoki i podnoszenia. To rodzaj lekkości, którego próżno szukać w muzyce niemieckiej - podkreślał Augustin Hadelich. Znakomity skrzypek opowiadał również m.in. o wyzwaniach, jakie stawia przed wykonawcami utwór Czajkowskiego, czy o komponowaniu własnych kadencji.

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy z Augustinem Hadelichem, a także z Hannu Lintu, który poprowadził 2 lipca Orkiestrę Filharmoniczną Radia Holenderskiego. - Zmienność charakteru jest tym, co najbardziej cenię w uwerturze rosyjskiej – mówił dyrygent.

***

Przygotowała: Monika Zając

Goście: Augustin Hadelich (skrzypek), Hannu Lintu (dyrygent)

Data emisji: 2.07.2019

Godzina emisji: 21.05

Materiał został wyemitowany w audycji "Letni festiwal muzyczny".

jp/bch


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Richard Egarr: Haendel był mistrzem muzycznej oprawy ceremonii

Ostatnia aktualizacja: 22.06.2019 13:09
- Rozmach, z jakim napisane zostały Haendlowskie hymny koronacyjne, robi wrażenie. To wspaniałe uroczyste kompozycje, które genialnie spełniają swój cel - podkreślał Richard Egarr, który poprowadził katowicki koncert Academy of Ancient Music.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Michał Klauza: dla nas każdy koncert jest najważniejszy

Ostatnia aktualizacja: 24.06.2019 09:39
Wykonanie opery Szymanowskiego, występ z Yasmin Levy, koncerty dla dzieci czy dla miłośników muzyki filmowej - między innymi o tych wydarzeniach zakończonego sezonu artystycznego 2018/2019 Orkiestry Polskiego Radia w Warszawie mówił dyrygent Michał Klauza.
rozwiń zwiń