X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Billy Budd" Brittena w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej

Ostatnia aktualizacja: 11.04.2019 10:04
W audycji przedstawiliśmy relację z prób do spektaklu reżyserowanym przez Annilese Miskimmon, jedną z najlepiej ocenianych przez krytykę reżyserek operowych w Europie.
Audio
  • "Billy Budd" Brittena w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej (Przed premierą/Dwójka)
Plakat promujący spektakl
Plakat promujący spektaklFoto: mat. promocyjne

Zanim Edward Benjamin Britten skomponował w 1951 operę Billy Budd, zaprzyjaźnił się z W.H. Audenem. Stworzył z nim wiele piosenek, zaczerpnął od niego dużo inspiracji estetycznych i politycznych. Zanim Annilese Miskimmon została uznaną na świecie reżyserką, wciągnięta przez swojego ojca do chóru Northern Ireland Opera, uczyła się od dziecka czytać ze śpiewanych w różnych konwencjach historii uniwersalne prawdy o człowieku. Niepokorna i poszukująca kanonu klasycznych librett szybko porzuciła dla dzieł wykluczonych lub pomijanych. Po wystawieniach L’amico Fritz Mascagniego w Opera Holland Park czy Dziennika Anne Frank Grigorija Frida w Opera Theatre Company’s stała się znaną reżyserką od nieznanych oper.

Co skłoniło tę przenikliwą, okrzykniętą feministką opery, artystkę do sięgnięcia po historię o starym kapitanie, który dręczony poczuciem winy dokonuje rozrachunku ze śmiercią kompana i własnym życiem? Jedno jest pewne, rozchwytywana przez sceny operowe Europy reżyserka, która lubi zdzierać kostiumy, zrzucać maski, łamać stereotypy i tym razem nikogo nie oszczędzi. Porwie widzów w nieznane światy, tworząc pomost między tym, co uniwersalne i tym, co boleśnie nam bliskie.

"Billy Budd" Brittena. Opera niczym film >>>

12 kwietnia na scenie Teatru Wielkiego – Opery Narodowej zobaczymy wielką łódź podwodną, na pokładzie której rozegrają się losy mężczyzn w sytuacji skrajnej, wobec zagrożenia, które zmusi ich do podejmowania najtrudniejszych decyzji i działań.

Opera w dwóch aktach z prologiem i epilogiem
Libretto: E. M. Forster i Eric Crozier wg opowiadania Hermana Melville’a
Prapremiera: 1.12.1951, Londyn
Premiera tej inscenizacji: 18.01.2019, Oslo
Koprodukcja: Den Norske Opera & Ballett, Oslo
Oryginalna angielska wersja językowa z polskimi napisami.

***

Tytuł audycji: Rozmowy po zmroku (cykl "Przed premierą") 

Przygotowała: Monika Zając

Data emisji: 11.04.2019

Godzina emisji: 22.00

mko/mat. prasowe


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Anna Hop: wyzwaniem było zestawienie Moniuszki z Fredrą

Ostatnia aktualizacja: 04.04.2019 14:00
- Musiałam znaleźć sposób, jak połączyć dramaturgicznie "Męża i żonę" Fredry i muzycznie "Na kwaterze" Moniuszki – tłumaczyła Anna Hop, choreografka i reżyserka jednego z dwóch baletów, które złożą się na "Fredrianę", nowy spektakl Teatru Wielkiego-Opery Narodowej.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Radiowy Kurier Fryderyka" w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej

Ostatnia aktualizacja: 08.04.2019 23:55
Kolejne z cyklu, spotkanie edukacyjne dla dzieci, zorganizowane przez Polskie Radio Dzieciom, Polskie Radio Chopin i Teatr Wielki – Operę Narodową w Warszawie pt. "Radiowy Kurier Fryderyka, czyli muzyczne układanki dla smyka". Początek wydarzenia, o wyjątkowo muzycznym charakterze, już 13 kwietnia, w samo południe.
rozwiń zwiń