Samochód dla Kowalskiego

Ostatnia aktualizacja: 09.01.2021 16:32
Polska po II wojnie światowej zmagała się z poważnym deficytem samochodów, mającym źródła jeszcze w niezrealizowanych planach budowy przemysłu motoryzacyjnego w II RP. Co ciekawe, pierwszą umowę licencyjną na produkcję aut, powojenne państwo chciało podpisać w 1947 roku z Włochami. Na przeszkodzie stanęła wielka polityka. 
Duży fiat
Duży fiatFoto: NAC

O próbie stworzenia "samochodu dla Kowalskiego" opowiada w rozmowie z prof. Antonim Dudkiem prof. Hubert Wilk z Instytutu Historii Polskiej Akademii Nauk.

***

Na audycję "Rzeczypospolite" w poniedziałek (11.01) w godz. 21.30-22.00 zaprasza prof. Antoni Dudek.

Zobacz więcej na temat: samochody
Czytaj także

Radziecka limuzyna. Legenda "Czarnej Wołgi"

Ostatnia aktualizacja: 07.01.2021 11:00
Radziecka limuzyna z czasów PRL, która obrosła legendami. Dawniej krążące wśród ludzi opowieści sprawiały, że na samą myśl o tym aucie, przebiegały ciarki po plecach. Jak jest dzisiaj? Czy Polacy wciąż widzą w nim więcej wad, niż zalet?
rozwiń zwiń
Czytaj także

Pojazdy SSV - wolniej znaczy szybciej?

Ostatnia aktualizacja: 16.01.2023 07:20
Dakar – wielka przygoda i wyzwanie dla kierowców sportowych maszyn. Śledząc relacje z rajdu słyszymy o samochodach różnych kategorii – m.in. SSV. Czym charakteryzują się te pojazdy? Jakie są ich kategorie? Czy wolniej znaczy szybciej? 
rozwiń zwiń