Francesco Cavalli – sacrum i profanum

Ostatnia aktualizacja: 19.05.2019 15:22
W audycji omówiliśmy nowe płyty z muzyką tego włoskiego kompozytora epoki baroku.
Audio
  • Nowe płyty z muzyką Francesco Cavalliego, recital fortepianowy Ignacego Lisieckiego "Swan Songs" i komplet Suit francuskich J. S. Bacha w interpretacji Marka Toporowskiego (Płytomania/Dwójka)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Beyla Balla/Shutterstock

Jego muzyka nie jest tak często wykonywana jak kompozycje jego Mistrza – Claudia Monteverdiego. Msza wenecka z 1660 roku (Galilei Consort, Benjamin Chenier) oraz fragmenty z oper (Artaserse, Philippe Jaroussky) – to nowe płyty z muzyką Francesco Cavallego, które omawialiśmy.

W audycji także: recital fortepianowy Ignacego Lisieckiego "Swan Songs" oraz komplet Suit francuskich Jana Sebastiana Bacha w interpretacji (i w opowieści) Marka Toporowskiego. 

***

Tytuł audycji: Płytomania

Prowadził: Jacek Hawryluk

Data emisji: 19.05.2019

Godzina emisji: 17.00

pg

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Andrzej Kosendiak: Mielczewski był najpopularniejszym polskim kompozytorem epoki baroku

Ostatnia aktualizacja: 04.12.2018 10:00
- W XVII wieku dzieła Marcina Mielczewskiego były znane w całej Europie. Jego utwory zachowały się w zbiorach od Lubeki przez miasta saksońskie, Morawy, Gdańsk, Wrocław aż po Smoleńsk - mówił w Dwójce szef Narodowego Forum Muzyki.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Arte dei Suonatori i mistrzowie epoki baroku związani z Wenecją

Ostatnia aktualizacja: 18.12.2018 16:40
- Weneckie Boże Narodzenie było świętowane jako karnawał. To było niemal pół roku zabawy, od października do marca. I my trochę tak do tego programu podeszliśmy. To są utwory, które w jakiś sposób kojarzą się z tym nastrojem, ale nie są w oczywisty sposób przypisane do Bożego Narodzenia - mówiła w Dwójce skrzypaczka Ewa Golińska.
rozwiń zwiń