X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Garrick Ohlsson: Barber cierpiał na podobną przypadłość, co Chopin

Ostatnia aktualizacja: 08.03.2019 12:36
- Partia fortepianu w tym Koncercie jest wirtuozowska, a orkiestra musi się naprawdę pilnować, żeby nie wpaść w zastawione przez kompozytora pułapki. Utwór jednak błyskawicznie wpada w ucho i stanowi dla słuchacza świetną rozrywkę. Barber cierpiał na podobną przypadłość, co Chopin –  obaj pisali tak wspaniałe melodie, że czasem ich kompozycje oskarżane były o to, że nie są wystarczająco wyrafinowane - mówił w Dwójce pianista.
Audio
  • Garrick Ohlsson o Koncercie fortepianowym Samuela Barbera, amerykańskiej tradycji pianistycznej i swoich związkach z Polską (Filharmonia Dwójki)
  • Domingo Hindoyan o koncercie, który poprowadził w siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach (Filharmonia Dwójki)
Garrick Ohlsson
Garrick OhlssonFoto: Stanislav Zbynek/ PAP/CTK

Garrick Ohlsson wystąpił w czwartek (7.03) w Katowicach. W czasie koncertu z towarzyszeniem Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia wykonał Koncert fortepianowy Samuela Barbera. - To utwór bardzo melodyjny, o ciekawych harmoniach i rytmach. Jego druga część jest niezwykle liryczna, a finał naprawdę robi wrażenie. Dzieło Barbera przypomina nieco uwspółcześnioną wersję typowego koncertu romantycznego; słyszę tu wpływy Prokofiewa i Rachmaninowa, ale także amerykańskie akcenty i atmosferę niepowtarzalnych lat 60. XX wieku - opisywał gość Dwójki.

Choć pianista wykonał w siedzibie NOSPR utwór swojego rodaka - Samuela Barbera, to nie uważa się on za ambasadora amerykańskiej muzyki. - Rozwój muzyki, nazwijmy to, poważnej nastąpił przecież w USA znacznie później niż w Europie. Ja w swoim repertuarze mam bardzo dużo utworów kompozytorów z najróżniejszych krajów. Moja muzyczna ciekawość przekracza geograficzne czy narodowościowe granice - podkreślał Garrick Ohlsson.

Czy Koncert fortepianowy Barbera to utwór reprezentatywny dla amerykańskiej tradycji pianistycznej? Jak muzyk - laureat Konkursu Chopinowskiego z 1970 roku, który regularnie gości w naszym kraju - postrzega rozwój polskiego życia muzycznego? O tym w nagraniu audycji, której gościem był również Domingo Hindoyan - dyrygent czwartkowego koncertu.

***

Rozmawiała: Monika Zając

Goście: Garrick Ohlsson (pianista), Domingo Hindoyan (dyrygent)

Data emisji: 7.03.2019

Godzina emisji: 19.45

Materiał został wyemitowany w audycji "Filharmonia Dwójki".

pg

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Festiwal Łańcuch XVI. Alexander Liebreich: Lutosławski był poetą muzyki

Ostatnia aktualizacja: 27.01.2019 17:02
- Jestem ogromnym fanem jego twórczości i uważam go za jednego z najważniejszych kompozytorów XX wieku. Każde z jego dzieł znajduje się moim zdaniem na najwyższym poziomie. Wszystkie są pełne brzmienia, ciekawe strukturalnie i niezwykle wyrafinowane - mówił w Dwójce dyrygent.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Louis Lortie: to jeden z najlepszych koncertów napisanych po II wojnie

Ostatnia aktualizacja: 08.02.2019 15:00
Mowa o koncercie fortepianowym Witolda Lutosławskiego, który pianista wykonał na koncercie z NOSPR pod batutą Antoniego Wita w 25. rocznicę śmierci kompozytora.
rozwiń zwiń