X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Lukáš Vondráček: fortepian może imitować całą orkiestrę

Ostatnia aktualizacja: 07.06.2019 14:23
- Jak zwykle u Brahmsa, nie chodzi tu o wirtuozerię, tylko o doskonałe wyważenie struktury dzieła artystycznego wyrazu. Fortepian jest instrumentem o bardzo bogatej palecie kolorów, dlatego w takim utworze jak I koncert fortepianowy, który jest swego rodzaju symfonią koncertującą, bardzo ważne jest niuansowanie brzmienia razem z orkiestrą - mówił czeski pianista.
Audio
  • Lukáš Vondráček o I Koncercie fortepianowym Johannesa Brahmsa i sali koncertowej NOSPR (Filharmonia Dwójki)
  • Michiyoshi Inoue o współpracy z NOSPR i swoich ulubionych kompozytorach (Filharmonia Dwójki)
Luk Vondrek
Lukáš VondráčekFoto: Vit Simanek/PAP/CTK

W czwartek (6.06) Lukáš Vondráček wystąpił jako solista podczas koncertu Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach. Młody pianista wykonał I Koncert fortepianowy d-moll Johannesa Brahmsa. Jak zdradził w radiowej Dwójce, koncerty przed polską publicznością sprawiają mu przyjemność.

- Za każdym razem, kiedy odwiedzam Polskę, czuję się tu bardzo dobrze, polska gościnność nie ma sobie równych, a katowicka sala koncertowa to zdecydowanie jedna z najlepszych sal koncertowych, w jakich przyszło mi dotychczas grać. Granie tu to czysta przyjemność, akustyka jest świetna nie tylko dla publiczności, ale i dla wykonawców, doskonale słyszę wszystkie najdrobniejsze szczegóły orkiestry. To dajemi  ogromny komfort wykonywania muzyki - podkreślał muzyk.

Co jest dla pianisty najtrudniejsze w Koncercie fortepianowym Brahmsa? O tym w nagraniu audycji. Tam również rozmowa z japońskim dyrygentem Michiyoshi Inoue, który poprowadził czwartkowy koncert w siedzibie NOSPR.

***

Rozmawiał: Grzegorz Dąbrowski

Goście: Lukáš Vondráček (pianista), Michiyoshi Inoue (dyrygent)

Data emisji: 6.06.2019

Godzina emisji: 20.15

Materiał został wyemitowany w przerwie koncertu "Filharmonii Dwójki".

pg/mko

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Garrick Ohlsson: Barber cierpiał na podobną przypadłość, co Chopin

Ostatnia aktualizacja: 08.03.2019 12:36
- Partia fortepianu w tym Koncercie jest wirtuozowska, a orkiestra musi się naprawdę pilnować, żeby nie wpaść w zastawione przez kompozytora pułapki. Utwór jednak błyskawicznie wpada w ucho i stanowi dla słuchacza świetną rozrywkę. Barber cierpiał na podobną przypadłość, co Chopin –  obaj pisali tak wspaniałe melodie, że czasem ich kompozycje oskarżane były o to, że nie są wystarczająco wyrafinowane - mówił w Dwójce pianista.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Tomasz Konior: w sali NOSPR nieustannie rozbrzmiewa muzyka

Ostatnia aktualizacja: 22.04.2019 14:18
- Mam ogromną satysfakcję, że od pięciu lat to miejsce odwiedzają tłumy. Ludzie przychodzą na koncerty, których rocznie odbywa się ponad trzysta. To dla nich i dla nas, jego twórców, miejsce, gdzie muzyka jest najważniejsza – opowiadał w Dwójce architekt, autor projektu nowej siedziby Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach.
rozwiń zwiń