X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Tetzlaff gra Mendehlssona

Ostatnia aktualizacja: 27.05.2013 12:10
Kanoniczny Koncert e-moll oraz Symfonia C- dur op. 27 "Asrael" Josefa Suka, wciąż jeszcze odkrywanego ucznia Antonína Dvořáka, znalazły się w programie styczniowego występu Radio-Sinfonieorchester Stuttgart . Dwójka zaprasza na retransmisję.
Christian Tetzlaff
Christian TetzlaffFoto: materiały promocyjne/BBC/Chris Christodoulou

"Chciałbym napisać dla ciebie koncert" pisał Felix Mendelssohn do swego przyjaciela, znakomitego skrzypka Ferdinanda Davida. "Temat w e-moll wciąż chodzi mi po głowie nie dając mi spokoju". List ten Datowany jest na 30 lipca 1838 roku, autograf zaś nosi datę 16 września 1844. Przez ten czas kompozytor i skrzypek wymienili wiele listów, Mendelssohn zmagał się z osobistymi trudnościami, komponował inne dzieła… Nawet między ukończeniem partytury a premierą w marcu 1845 trwała ożywiona korespondencja między muzykami.
Trud jednak opłacił się sowicie: mimo wielu innowacji (brak orkiestrowej ekspozycji, umieszczenie kadencji na początku przetworzenia, połączenie trzech ogniw koncertu w jeden ciąg formalny) dzieło odniosło natychmiastowy sukces, również dzięki znakomitej grze Davida.
Józef Joachim twierdził, że muzyka niemiecka stworzyła cztery nieśmiertelne koncerty skrzypcowe: wielki – Beethovena, poważny – Brahmsa, przebogaty – Brucha oraz Mendelssohna – przemawiający do serca...

Czy do serc przemówi także interpretacja Christiana Tetzlaffa? Słuchajcie "Filharmonii Dwójki".

Program:
Felix Mendelssohn Koncert skrzypcowy e-moll op. 64

Josek Suk Symfonia C- dur op. 27 "Asrael"

Wyk. Radio-Sinfonieorchester Stuttgart pod dyrekcją Jakuba Hrusa, Christian Teztlaff - skrzypce.

(Liederhalle, Stuttgart, 18.01.2013)
27 maja (poniedziałek), godz. 19.00

Zobacz więcej na temat: Felix Mendelssohn MUZYKA
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Skrzypce to czysta poezja

Ostatnia aktualizacja: 04.06.2012 12:36
Gościem "Spotkania z mistrzem" była Joanna Mądroszkiewicz - skrzypaczka o międzynarodowej sławie, popularyzująca muzykę polskich kompozytorów.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Promsy 2012 - konkurencja olimpijska

Ostatnia aktualizacja: 17.07.2012 09:45
- Jesteśmy świadomi, że najważniejszym wydarzeniem tego lata w Londynie są Igrzyska Olimpijskie - mówi Edward Blakeman z BBC. - Dlatego wprowadziliśmy wiele akcentów nawiązujących do tego wydarzenia.
rozwiń zwiń