Jazz i Bach - audycja druga

Ostatnia aktualizacja: 05.01.2011 14:00

Jazzowe wersje muzyki Jana Sebastiana Bacha można mniej więcej podzielić na koszmarne i genialne. Niewiele nagrano interpretacji przeciętnych, ot - poprawnych, nie wywołujących ani dreszczy zachwytu ani uśmieszków politowania. Trzeba za to stworzyć osobną kategorię dzieł interpretacji koszmarnych i genialnych jednocześnie - jak inaczej nazwać nagrania partit skrzypcowych w transkrypcji na banjo czy "Die Kunst der Fuge" zarejestrowaną na niezbyt dobrym dyktafonie?

W naszym drugim spotkaniu z jazzowym Bachem posłuchamy arcydzieł (Joachim Kuhn, raz jeszcze Uri Caine), sięgniemy po wykonania historycznie ważne, choć niezbyt udane (Dave Brubeck) i zatrzymamy się przy tych, które unicestwiają nasze zdolności interpretacyjne (Rafael Rogiński, Marcin Masecki).

Zapraszają Tomasz Gregorczyk i Janusz Jabłoński

 

5 stycznia (środa), godz. 22:05

Czytaj także

Rozmowy improwizowane: Joachim Kuhn

Ostatnia aktualizacja: 19.02.2010 11:31
19 lutego 2010, godz. 23:15
rozwiń zwiń
Czytaj także

Rozmowy improwizowane: Uri Caine, czyli muzyk uniwersalny

Ostatnia aktualizacja: 25.04.2010 16:18
Rozmowa Janusza Jabłońskiego i Tomasza Gregorczyka z ucieleśnieniem eklektycznego i erudycyjnego ducha nowojorskiej sceny Downtown
rozwiń zwiń
Czytaj także

Rozmowy improwizowane: Uri Caine

Ostatnia aktualizacja: 25.06.2010 18:55
Rozmowa Janusza Jabłońskiego i Tomasza Gregorczyka z ucieleśnieniem eklektycznego i erudycyjnego ducha nowojorskiej sceny Downtown
rozwiń zwiń
Czytaj także

Swingujący Bach

Ostatnia aktualizacja: 29.12.2010 12:45
Dlaczego lipski kantor uważany jest za najbardziej "jazzowego" wśród kompozytorów klasycznych? Odpowiedzi na to pytanie poszukają w "Czasie na jazz" Janusz Jabłoński oraz Tomasz Gregorczyk.
rozwiń zwiń