X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Wojciech Michniewski: era mistrzów się chyba skończyła

Ostatnia aktualizacja: 08.12.2019 16:26
- Teraz orkiestry potrzebują już czego innego niż mistrzów, którym mogłyby się zawierzyć - mówił w Dwójce ceniony dyrygent i kompozytor.
Audio
  • Wspomnienia Wojciecha Michniewskiego (Cafe Muza/Dwójka)

Współczesne orkiestry, zdaniem Wojciecha Michniewskiego, wiedzą dziś dużo więcej niż kiedyś. - Większość muzyków, którzy w nich grają, to są ludzie, którzy mogliby mieć karierę solistyczną, gdyby się na to zdecydowali. Dziś te relacje między dyrygentem i orkiestrą zaczynają na czym innym polegać.

Sam Wojciech Michniewski podkreślił, że nigdy nie potrafił budować dużego dystansu między sobą i muzykami, co wielu dyrygentów próbuje robić w sposób sztuczny - Ja nie potrafię się na siłę wcielać w rolę pana boga.

W audycji maestro wspominał swoich własnych mentorów prof. Andrzeja Dobrowolskiego, u którego studiował kompozycję oraz prof. Stanisława Wisłockiego, który uczył go dyrygentury.

Wojciech Michniewski wyjaśnił, dlaczego ostatecznie porzucił komponowanie na rzecz dyrygowania oraz opowiadał o przygodach związanych z prezentacją swojego utworu "Szeptet" podczas festiwalu Warszawska Jesień. Niezrozumienie idei kompozycji przez jednego z krytyków doprowadziło do oskarżeń o mizoginię.

***

Tytuł audycji: Cafe "Muza" 

Prowadził: Ewa Szczecińska

Gość: Wojciech Michniewski (dyrygent)

Data emisji: 8.12.2019

Godzina emisji: 10.00

bch


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

IV Symfonia Schumanna. Jury wydało werdykt

Ostatnia aktualizacja: 26.10.2019 12:01
W audycji "Kto słucha nie błądzi, czyli Płytowy Trybunał Dwójki" wysłuchaliśmy sześciu nagrań utworu słynnego niemieckiego kompozytora. Które z nich okazało się najlepsze?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Karen Kamensek: opera "Echnaton" brzmi jak płynny miód

Ostatnia aktualizacja: 09.12.2019 08:00
- Ten utwór ma bogate brzmienie, które jest ciepłe, gęste, spójne - o operze Philipa Glassa, która zabrzmiała na inaugurację sezonu Metropolitan Opera opowiedziała w Dwójce  pt. "Echnaton" amerykańska dyrygentka.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Nokturny Claude’a Debussy’ego przed Płytowym Trybunałem Dwójki

Ostatnia aktualizacja: 08.12.2019 10:47
Najlepszą interpretację dzieła francuskiego kompozytora wybrało jury w składzie: Wojciech Michniewski, Kacper Miklaszewski i Andrzej Sułek.
rozwiń zwiń