Od zera do influencera w 13 miesięcy według Krzysztofa Bartnika

Ostatnia aktualizacja: 02.07.2025 15:52
Czy twórczość w internecie to już pełnoprawna kariera, czy wciąż przede wszystkim hobby albo dodatkowe źródło dochodu? O byciu internetowym twórcą na pełen etat rozmawialiśmy z Krzysztofem Bartnikiem, jednym z autorów raportu "Ekonomia Twórców 2025", który dotyczy pracy oraz finansów ifluencerów w Polsce.
Jak zostać influencerem
Jak zostać influenceremFoto: Shutterstock

- Influencer to jest osoba, która raczej współpracuje z markami, poleca produkty innym. Typowy twórca internetowy sam tworzy własne treści i produkty, które później jest w stanie sprzedawać swojej publiczności - mówi w Czwórce Krzysztof Bartnik, twórca raportu "Ekonomia Twórców 2025". Według gościa Czwórki kluczem do wymiernego sukcesu w karierze twórcy internetowego lub influencera nie są jedynie zasięgi. Najważniejszym aspektem jest zaufanie odbiorców, dzięki czemu będą oni skłonni do kupna reklamowanych produktów.


Posłuchaj audycji "Popołudniówa" z Krzysztofem Bartnikiem


Zostań influencerem w rok

Według Krzysztofa Bartnika, aby rozwinąć swoją karierę internetową potrzeba średnio trzynastu miesięcy. W tym okresie można rozwinąć swoje profile i z dorywczej pracy zostać pełnowymiarowym twórcą internetowym. - Jak patrzymy na kariery, które trzeba zrobić w różnych miejscach, czasem pięć lat to jest wstęp. Tutaj po trzynastu miesiącach jesteśmy w stanie zarabiać dobre pieniądze - opowiada gość "Popołudniówy".

Aby piąć się po drabinie internetowej popularności konieczne jest oferowanie takich treści, które przyciągną nowych odbiorców. Jednak jak zacząć, kiedy nikt nie ogląda tego co stworzyliśmy? - Nie skupiał bym się na cyferkach, tylko na jakości odbiorców, na ich zaangażowaniu, na tym, czy mają z nami interakcje. To jest na początku ważniejsze - opowiada ekspert. - Jak ich zdobywać? Jeden po drugim, jedna relacja po drugiej. Najpierw mówimy trochę jak politycy zyskujący na popularności: najpierw do jednej osoby, później do kilku, potem przychodzi cała sala, później zapełniamy cały stadion. To jest taka kariera, której życzę każdemu twórcy - dodaje.

- Teraz każdy kto ma telefon może być twórcą internetowym - twierdzi Bartnik. - Zmieniło się też postrzeganie osób, które tworzą własne treści. To mogą być profesjonaliści, eksperci w danej dziedzinie, a przez to, że mają zasięg, to mają też siłę głosu - dodaje.


Zobacz także:


Najlepiej sprzedaje się wiedza

- Nasza wiedza ma wartość, to jest naczelna zasada, którą powinniśmy przyjąć, jeśli chcemy być twórcą internetowym. Wiemy coś, czego nie wiedzą inni; na przykład osoby, które są dwa lata za nami w karierze, którą idziemy. Przekazując im wiedzę, możemy budować biznes twórcy internetowego - wyjaśnia rozmówca Kamila Jasieńskiego.

Jak mówi Bartnik, największą przeszkodą dla wielu osób jest brak cierpliwości i własne ograniczenia przed publikowaniem swojego wizerunku. - Nawet jak coś nagramy, to wstydzimy się to komuś pokazać, jesteśmy swoim największym krytykiem. Gdy przełamiemy taką barierę, robi się to dużo łatwiejsze - opowiada.

***

Tytuł audycji: Popołudniówa

Prowadzący: Kamil Jasieński

Gość: Krzysztof Bartnik (twórca raportu "Ekonomia Twórców 2025")

Data emisji: 1.07.2025

Godzina emisji: 15.11

kajz

Czytaj także

Media społecznościowe. Jak kręcić rolki i tworzyć skuteczne treści?

Ostatnia aktualizacja: 05.04.2024 19:00
Jakub Nowak, znany jako Kuba od rolek jest twórcą cyfrowym. W Czwórce podpowiada jak kręcić rolki i tworzyć skuteczne treści. - Ważne jest mieć dobry kontent i kręcić interesujące i ciekawe filmiki - tłumaczy. 
rozwiń zwiń
Czytaj także

Influencer influencerowi nierówny. Czyja reklama przekonuje nas bardziej?

Ostatnia aktualizacja: 22.07.2024 22:00
- 61 procent kupujących przyznało, że kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji influencera. A tylko 20 procent osób kliknęło na reklamę, która pojawiła się w mediach społecznościowych. Siła oddziaływania infuencerów jest niesamowita - mówi Rafał Reif, lider sektora produktów konsumenckich i handlu detalicznego.
rozwiń zwiń