X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Czarne porzeczki czy cytrusy? Czy witamina C pomaga w leczeniu?

Ostatnia aktualizacja: 04.01.2019 08:00
Witaminę C zapobiegawczo i leczniczo stosuje wielu z nas. Jednak badania wykazują, że nie jest ona ani lekiem na grypę, ani nawet na przeziębienie. 
Audio
  • Jak działa witamina C i wyleczy przeziębienie? (Stacja Nauka/Czwórka)
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: rongyiquan/Shutterstock

- Witamina C wspomaga i moduluje odporność organizmu, przyczynia się do prawidłowego stanu włosów, skóry, paznokci - mówi Kamila Wiśniewska z Instytutu Żywności i Żywienia.  - Walczy z wolnymi rodnikami tlenowymi w naszym organizmie, częściowo zapobiegając procesom starzenia się - dodaje. 

Większość badań wskazuje, że gdy mamy niedobór witaminy C w organizmie możemy się spodziewać większej częstotliwości występowania zakażeń górnych dróg oddechowych czy przeziębień. - Jednak prewencyjne sięganie po witaminę C wcale nie będzie wpływało na to, że rzadziej lub częściej będziemy chorować - mówi ekspertka. 

Mówi się, że witamina C jest witaminą bezpieczną, bo jej nadmiar wydalamy z moczem. Jak jaka jej dawka jest optymalna? Czy lepiej brać ją w tabletkach czy może sięgnąć po naturalne jej źródła? W jakich warzywach i owocach znajdziemy jej najwięcej? O tym m.in. w materiale Weroniki Puszkar. 

***

Tytuł audycji: Stacja Nauka

Prowadzi: Patryk Kuniszewicz

Materiał przygotowała: Weronika Puszkar

Data emisji: 3.01.2018

Godzina emisji: 12.25

pj

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Joanna Orleańska zachęca, by jeść warzywa i owoce

Ostatnia aktualizacja: 07.04.2016 13:30
Aktorka Joanna Orleańska została ambasadorką akcji "Pięć porcji zdrowia". - Według WHO powinniśmy jeść minimum 400 g warzyw i owoców dziennie. Ważne, żebyśmy jedli je pięć razy, a alternatywą może być szklanka soku - mówi.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Witamina słońca. Jak ją suplementować?

Ostatnia aktualizacja: 06.12.2018 14:37
Witamina D nazywana jest witaminą słońca. Jak ją suplementować w okresie jesienno-zimowym, kiedy dociera do nas znacznie mniej promieni słonecznych?
rozwiń zwiń