Joga w domu. "Intymne spotkanie z samym sobą"

Ostatnia aktualizacja: 01.01.2021 15:00
- Joga to nie tylko ćwiczenia i czas, który spędza się na macie. To praktyka, która odbija się we wszystkim, co robimy - przekonuje joginka Małgorzata Mostowska.
Zdj. ilustracyjne
Zdj. ilustracyjneFoto: LightField Studios/Shutterstock.com

Nie każdy na siłowni odnajdzie spokój, w którym można popracowac nad umysłem. Joga daje taką możliwość Małgorzata Mostowska

W minionym roku Harvard Medical School zaleciła jogę i medytacje na pojawiający się u wielu osób lęk związany z COVID-19. Zdaniem tamtejszych ekspertów brak ruchu dodatkowo wspomaga nasz niepokój, przekładając się na kiepską kondycję nie tylko fizyczną ale i psychiczną. - Joga to nie tylko zdrowe i elastyczne ciało bez bólu, ale także lepsza kondycja psychiczna, bardziej świadomy oddech i umiejętność dokonywania dobrych dla nas wyborów - wyjaśnia rozmówczyni Marty Goluch.

Posłuchaj
18:30 CZWORKA Chill z joga 01.01.2021.mp3 Joga pomoże zmienić ci życie (Noworoczny chill z jogą/Czwórka) 

Joga umożliwia pracę nad sobą, wpływa na duchową regenerację i odzyskanie życiowej harmonii spokoju. - Joga jest wskazana dla każdego, chyba że ktoś ma poważne problemy z kręgosłupem, wtedy warto skonsultować się z lekarzem - mówi gość Czwórki. - Polecam ją osobom, które dużo czasu spędzają w pozycji siedzącej, co w dzisiejszych czasach stało się niemal normą. 

Poranna Joga na Dzień Dobry! 10-minutowe Ćwiczenia dla Ciała i Umysłu / Małgorzata Mostowska

Domowa joga jest skrojona na miarę naszych potrzeb Małgorzata Mostowska

Jogę uprawiać możemy dziś m.in. dzięki zajęciom prowadzonym online przez trenerów. - Filmy i live'y mogą ułatwić rozpoczęcie przygody z jogą i są przydatne dla osób początkujących. Natomiast ci, którzy są już oswojeni z tematem i wiedzą, jakie pozycje im służą, powinni odłożyć telefon czy laptop i posłuchać swojego ciała, żeby robić to, co ono nam podpowiada - radzi Małgorzata Mostowska. 

Posłuchaj także:

Żeby zrobić pierwszy krok, wcale nie musimy się do tego specjalnie przygotowywać. - Potrzebujemy siebie, swojego ciała i kawałka podłogi. Nawet nie potrzebujemy maty. Oczywiście ona może nam pomóc w samej praktyce, ale jeżeli nie mamy, możemy ćwiczyć na dywanie, na kocyku, albo na podłodze - dodaje gość Czwórki.  

***

Tytuł audycji: Noworoczny chill z jogą

Prowadzi: Marta Goluch

Goście: Małgorzata Mostowska (instruktorka jogi, pasjonatka zdrowego stylu życia, autorka bloga mmYoga)

Data emisji: 01.01.2021

Godzina emisji: 12.00

kul

Czytaj także

Bikram joga. O medytacji w ruchu i w tropikach

Ostatnia aktualizacja: 14.02.2020 18:00
- Tak, jak prysznic jest dla kogoś, kto się wybrudził, tak bikram joga jest dla tych, którzy są pospinani i nierozciągnięci - mówi Marta Hodgdon ze studia bikram jogi w Warszawie. - W wysokiej temperaturze i wilgotności ciało zwiększa swoją elastyczności, a organizm oczyszcza się z toksyn. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Ćwiczenia rozciągające podczas nauki. "Rób to przy biurku"

Ostatnia aktualizacja: 30.05.2020 09:38
Nasze ciało nie jest przystosowane do życia w bezruchu, a tymczasem większość czasu podczas przygotowań do matury spędzamy nad książkami i przy komputerze w pozycji siedzącej. - W ten sposób przeciążamy nasze stawy i mięśnie. Wykonując podstawowe ćwiczenia, unikniemy bólu - radziła trenerka jogi Barbara Tworek. 
rozwiń zwiń