Treningi z ciężarami - stworzone także dla kobiet

Ostatnia aktualizacja: 14.07.2018 15:38
- Kettle sztangi i martwy ciąg są nie tylko dla facetów. Odpowiednio wykonywane spalają tyle samo kalorii co kardio, a na dłuższą metę są nawet skuteczniejsze - przekonują Marta Malec i Marek Gunia z Barbell Club Warszawa.
Audio
  • Do treningu siłowego zachęcają Marta Malec i Marek Gunia (4. bieg/Czwórka)
Piotr Galus, Marek Gunia i Marta Malec
Piotr Galus, Marek Gunia i Marta MalecFoto: Adam Świetlicki/Czwórka

- Kardio to trening na niewysokiej intensywności na 60-70 proc. wysiłku danej osoby, wykonywany przez ponad 20 minut. Spala on kalorie w momencie wykonywania. Trening siłowy różni się przede wszystkim rodzajem zmęczenia: stymulujemy układ nerwowy i go męczymy. Potem nasz organizm potrzebuje kilkugodzinnej regeneracji, dlatego jeszcze długo po treningu wciąż spalamy kalorie - mówił Marek Gunia.

Jeśli zależy nam na udanej smukłej sylwetce w każdym przypadku jednak trzeba pamiętać o diecie i odpowiednim bilansie kalorycznym. - Za to jak wyglądamy w dużej mierze odpowiadają hormony, mężczyźni mają dużo więcej testosteronu niż kobiety, a to on właśnie wpływa na rozrost naszych mięśni – tłumaczył Marek Gunia. - Ale także od diety i programu treningowego. Dlatego bardzo ważną rzeczą jest przestrzeganie bilansu kalorycznego - mówiła Marta Malec.

Co i w jakiej ilości jeść przed i po treningu siłowym? Od czego zacząć swoją przygodę ze sztangą? O tym w nagraniu rozmowy ze studia Czwórki. Trening w jednym z warszawskich ośrodków odwiedziła zaś z mikrofonem Czwórki Justyna Tylczyńska.

***

Tytuł audycji: 4 bieg

Prowadzi: Piotr Galus

Gość: Marta Malec, Marek Gunia (Barbell Club Warszawa)

Data emisji: 13.07.2018

Godzina emisji: 15.15

kul/kd


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Siłownie całodobowe. Kto ćwiczy w środku nocy?

Ostatnia aktualizacja: 23.01.2018 13:31
- To najczęściej ludzie, którzy mają dwuzmianowy system pracy, albo taksówkarze, którzy wpadają na siłownię między kursami. To także obcokrajowcy, których zegar biologiczny jeszcze się nie przestawił na polski czas - mówili Hubert Beżkowski i Kuba Łysiak.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Wystartowała wiosna. Pobiegły tysiące osób!

Ostatnia aktualizacja: 25.03.2018 10:07
Przy okazji pierwszego wiosennego półmaratonu, który pobiegł ulicami Warszawy Piotr Galus spotkał się z biegaczami w ich naturalnym środowisku startowym.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jak schudnąć na wiosnę? "Jeść, ćwiczyć i nie powtarzać błędów"

Ostatnia aktualizacja: 08.04.2018 15:00
- Żeby schudnąć trzeba jeść. Regularnie. I ćwiczyć. Najlepiej pod okiem dobrego trenera - przekonują goście "4 biegu". Trenerzy Kasia Bigos i Andrzej Bogdał podpowiadają, jak zadbać o siebie - nie tylko na wiosnę. 
rozwiń zwiń