Siłownie całodobowe. Kto ćwiczy w środku nocy?

Ostatnia aktualizacja: 23.01.2018 13:31
- To najczęściej ludzie, którzy mają dwuzmianowy system pracy, albo taksówkarze, którzy wpadają na siłownię między kursami. To także obcokrajowcy, których zegar biologiczny jeszcze się nie przestawił na polski czas - mówili Hubert Beżkowski i Kuba Łysiak.
Audio
  • Czy i w jaki sposób ćwiczyć w nocy, by było to z korzyścią dla zdrowia? (4. bieg/Czwórka)
Hubert Beżkowski, Kuba Łysiak i Piotr Galus
Hubert Beżkowski, Kuba Łysiak i Piotr GalusFoto: Czwórka

mateusz Jasiński 1200.jpg
Wypalenie w sporcie. Jak przełamywać kryzysy?

Jak przekonywał Hubert Beżkowski, zgodnie z zegarem biologicznym, wpisanym w funkcjonowanie każdego z nas, najzdrowiej jest ćwiczyć z rana. - Wówczas mamy najwięcej kortyzolu, który daje nam "kopa" do aktywności. Wieczorem zaś szyszynka wydziela melatoninę, która zmusza nas do pójścia spać. Możemy ten zegar troszkę "oszukać", ale w perspektywie długofalowej nie będzie to zdrowe, bo zaburzamy sobie naturalny rytm funkcjonowania - tłumaczył ekspert. Zaś jak wspominał Kuba Łysiak, który ostatnio siłownię odwiedził ok. godz. 2 w nocy, to drzemki w środku dnia sprawiają, że nocą wciąż jesteśmy aktywni. - Od 20 minut do 1,5 godziny to czas drzemki, który może pomóc nam się zregenerować - tłumaczył ekspert.

Jeśli jesteśmy "przeładowani" obowiązkami, odpuśćmy trening. Ćwiczenia to nie wyszystko. Nawet dobrze dostosowany zestaw ćwiczeń, jeśli jesteśmy "zajechani" i tak nam nie pomoże Hubert Beżkowski, Kuba Łysiak

Czy skracanie nocnego snu na rzecz drzemek w środku dnia i nocnych ćwiczeń jest zdrowe i dlaczego warto przed drzemką wypić kawę? Jakie ćwiczenia wykonywać w środku nocy, by było to z korzyścią dla organizmu, a z których zrezygnować? Czy samotne ćwiczenia w środku nocy to rzeczywiście dobry pomysł? Zapraszamy do wysłuchania nagrania rozmowy ze studia Czwórki.

***

Tytuł audycji: 4 bieg

Prowadzi: Piotr Galus

Gość: Hubert Beżkowski (City Fit), Kuba Łysiak (magazyn KiF)

Data emisji: 21.01.2018

Godzina emisji: 10.15

kd

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Ground Force Method. Pozwala powrócić do formy

Ostatnia aktualizacja: 05.03.2017 14:00
- W treningu metodą Ground Force chodzi o to, żeby pracować nad techniką i mobilnością - mówiła w rozmowie z Piotrem Galusem trenerka Anna Krupska. Jak narodził się ten sposób ćwiczenia? 
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Wypalenie" w sporcie. Jak sobie z nim poradzić?

Ostatnia aktualizacja: 14.01.2018 15:35
Brak ochoty na sport, który kiedyś dawał mnóstwo radości, brak widocznych postępów czy pogorszenie osiąganych wyników, spadek motywacji i poczucie psychicznego i fizycznego zmęczenia - to mogą być oznaki wypalenia. Co robić, by powrócić do formy?
rozwiń zwiń