X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Magnez na zdrowie uzupełnij dietą

Ostatnia aktualizacja: 29.01.2015 08:35
Magnez jest jednym z najważniejszych pierwiastków w naszej diecie. Warto wiedzieć, jak właściwie zadbać o jego suplementację i w czym nam może pomóc.
Audio
  • Dzienne zapotrzebowanie magnezu szacuje się między 300 a 400 mg (Czwórka/Efekt: WOW)
Świetnym źródłem magnezu są migdały, orzechy włoskie lub pestki dyni
Świetnym źródłem magnezu są migdały, orzechy włoskie lub pestki dyniFoto: Glow Images

Niedobór magnezu prowadzi przede wszystkim do skurczy. Mogą nas one niemiło zaskoczyć, czasem nawet w środku nocy. Ale... - Braki magnezu to nie jedyna przyczyna takich sytuacji, więc warto najpierw dogłębniej zdiagnozować temat. Za skurcze mięśni odpowiada też chociażby brak potasu - tłumaczyła dietetyk Monika Wodyczko.
Nasze codzienne zapotrzebowanie na magnez szacuje się między 300 a 400 mg. Łatwo jesteśmy w stanie je zaspokoić. - Dwie łyżki pestek dyni i 100 gr kaszy gryczanej to odpowiednia dawka dla dorosłej kobiety. I warto magnez uzupełniać właśnie właściwą dietą i żywnością, chociażby orzechami czy nawet gorzką czekoladą. To korzystnie wpłynie na naszą kondycję i zdrowie - wyjaśniła ekspertka.
Wodyczko ostrzegła natomiast słuchaczy przed poleganiem tylko na suplementacji i dostarczaniem magnezu do organizmu za sprawą tabletek. Dietetyk wyjaśniła, jakie są wady takiego rozwiązania oraz dlaczego na niedobór tego pierwiastka często cierpią osoby uprawiające regularnie sport
***
Materiał przygotował: Michał Piwowarek
Gość: Monika Wodyczko, dietetyk
Data emisji: 28.01.2015
Godzina emisji: 17.30
Materiał wyemitowano w audycji "Efekt: WOW".
ac/ag

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Kiedy suplementy diety szkodzą?

Ostatnia aktualizacja: 06.11.2014 13:30
Suplementy diety nie leczą i nie zapobiegają chorobom, ale mogą być niebezpieczne dla zdrowia. Zwłaszcza, jeśli je przedawkujemy.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Detoks po świętach? Jedz warzywa!

Ostatnia aktualizacja: 27.12.2014 17:00
Zakleszczeni między stołem a telewizorem po świętach czujemy się źle. - Na szczęście to nie zatrucie tylko przejedzenie. Wystarczy korekta diety i wyjdziemy na prostą - przekonuje dietetyk.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Problemy żywieniowe: anoreksja, bulimia i... zaburzenia emocji

Ostatnia aktualizacja: 26.01.2015 15:00
Zaburzenia odżywiania to nie tylko bulimia i anoreksja. Okazuje się, że u podstaw każdej z chorób, związanych z niejedzeniem, albo objadaniem się, leżą złe emocje.
rozwiń zwiń