X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Sofia Coppola - specjalistka od nieoczywistych sprzężeń

Ostatnia aktualizacja: 03.09.2017 16:30
Debiutowała w "Ojcu Chrzestnym" swojego taty, kilka miesięcy temu sama odebrała nagrodę za Najlepszą Reżyserię w Cannes. - Jako reżyserka wyrobiła sobie własną markę i jest jedną z najbardziej uznanych autorek współczesnego kina - o Sofii Coppoli opowiada krytyk filmowy Błażej Hrapkowicz.
Audio
  • Sofia Coppola - reżyserka, która wodzi widza na pokuszenie (Hrapkowidz/Czwórka)
Jak dotąd największym sukcesem Sofii Coppoli był film Między słowami z Billem Murrayem i Scarlett Johansson, za scenariusz którego zdobyła Oscara i Złoty Glob
Jak dotąd największym sukcesem Sofii Coppoli był film "Między słowami" z Billem Murrayem i Scarlett Johansson, za scenariusz którego zdobyła Oscara i Złoty GlobFoto: Debby Wong/Shutterstock.com

Agnieszka Jakimiak Sofia Coppola robi niszowe filmy, ze względnie małymi budżetami, ale wielkimi nazwiskami w obsadzie

W swoim najnowszym filmie "Na pokuszenie" Sofia Coppola opowiada historię Johna McBurneya - żołnierza, który zostaje uratowany podczas wojny secesyjnej i trafia do żeńskiej szkoły z internatem. - To, co mnie urzeka w tym filmie, to równa dystrybucja ról. Bohater grany przez Colina Farrella jest w centrum opowieści, ale jednocześnie widzimy, jak jest on uwięziony w konwenansach. I o ile na początku może się wydawać, że to pięć kobiet musi zaspokajać jego wyobrażenie o świecie, o tyle później jest już jasne, że on też musi się wcielać w wiele ról, żeby odpowiadać na ich zapotrzebowania - wyjaśnia dramaturg Agnieszka Jakimiak. - Dla mnie zarówno film, jak i jego literacki pierwowzór, to nie tylko opowieść o mężczyznach i kobietach, ale przede wszystkim o konwenansach społecznych - dodaje.   

Błażej Hrapkowicz Dojrzewanie, zmysłowość, seksualność to są słowa, które definiują obszar zainteresowań Coppoli. W jej filmach czuć namacalną niechęć do przekraczania progu dorosłości 

W rolach głównych - obok Farrella - występują Nicole Kidman, Kristen Dunst i Elle Fanning. - Coppola od poczatku kręci filmy o dziewczynach i bardzo czerpie ze swoich doświadczeń. Jest córką światowej gwiazdy kina, była żoną utytułowanego reżysera. Percepcja jej osoby w świecie filmu jest tym zdeterminowana, a ona trochę uwięziona w tym wyobrażeniu - dodaje gość Czwórki.

"Na pokuszenie" jest reinterpretacją filmu Dona Siegal "The Beguiled" z 1971 roku. Co łączy ten obraz z "Przekleństwami niewinności"? Dlaczego feministkom nie spodobało się "Na pokuszenie"? I dlaczego o Coppoli mówi się, że to "wywrotowa anarchistka"? Zapraszamy do wysłuchania całej rozmowy.

***

Tytuł audycji: Hrapkowidz

Prowadzi: Błażej Hrapkowicz

Gość: Agnieszka Jakimiak (dramaturg)

Data emisji: 3.09.2017

Godzina emisji: 14.07

kul/kh

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Podrapane kolana i życie na podwórku. "Tarapaty" wkrótce w kinach

Ostatnia aktualizacja: 29.08.2017 18:23
- To, że Julka i Olek wpadają na siebie daje im szansę, by coś w sobie zmienić. Łączą ich tytułowe tarapaty i we wspólnym radzeniu z kłopotami wykuwa się ich przyjaźń - opowiada Marta Karwowska, reżyserka filmu "Tarapaty".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Po wakacjach wracamy do kina. Co warto zobaczyć?

Ostatnia aktualizacja: 01.09.2017 13:30
Wraz z nowym rokiem szkolnym na ekrany kin wchodzi aż 10 nowych tytułów. Trzy z nich w Czwórce omawia krytyk Kuba Popielecki. Co sądzi o najnowszym obrazie twórczyni kultowego "Między słowami"?
rozwiń zwiń