Dziś trudniej "trafić" z kampanią społeczną

Ostatnia aktualizacja: 06.06.2016 16:56
Każda kampania społeczna ma swojego adresata i swój cel: eliminację postaw szkodliwych, albo wręcz przeciwnie, propagowanie zachowań społecznie pożądanych. Czy to działa?
Audio
  • Czwórkowi goście opowiadają o kampaniach społecznych i ich skuteczności (Się mówi/Czwórka)
Dziś trudniej trafić z kampanią społeczną
Foto: Pixabay.com/Public domain

"Nie czytasz, nie idę z tobą do łóżka", "Kochasz? - Powiedz to", "Stop Wariatom Drogowym",
"Płytka wyobraźnia to kalectwo", "Zły dotyk boli przez całe życie" - to tylko niektóre z tytułów popularnych kampanii społecznych. Te stały się rozpoznawalne, niektóre hasła weszły na stałe do codziennego języka.

Czwórkowi goście opowiadali o szczegółach prowadzenia takich kampanii. Paweł Wieczorek, medioznawca z uniwersytetu SWPS zdradzał, że nasza zmiana pod wpływem reklamy społecznej, zależy od tego czy i jak bardzo identyfikujemy się z zadanym tematem. Jakie więc powinny być kampanie społeczne i czy są skuteczną metodą by zmieniać rzeczywistość?

***

Tytuł audycji: Się mówi

Prowadzi: Jakub Jamrozek

Goście: Anna Bielecka (twórczyni kampanii społecznej "Możesz to zmienić", laureatka konkursu na najlepszą kampanię 2015 roku), Anna Iżyńska (Fabryka Komunikacji Społecznej, wydawca portalu kampaniespołeczne.pl), Paweł Wieczorek (medioznawca, Uniwersytet SWPS)

Data emisji: 06.06.2016

Godzina emisji: 14.00

pj/kul

Czytaj także

Okrutne odchudzanie. Strzeż się anoreksji i bulimii

Ostatnia aktualizacja: 10.03.2016 15:50
- Bulimia i anoreksja to bardzo poważne choroby psychiczne. Wbrew pozorom obie, nieleczone są śmiertelne - mówi Danuta Wieczorkiewicz, psycholog z Fundacja "Zobacz... Jestem".
rozwiń zwiń
Czytaj także

Dobre sąsiedztwo zaczyna się od "Dzień dobry"

Ostatnia aktualizacja: 11.05.2016 17:19
Dziś relacje sąsiedzkie układają się bardzo różnie. Czwórkowi goście wskazują na ich przemiany i podkreślają, że uśmiech i zwykłe "Dzień dobry" też mają znaczenie.
rozwiń zwiń