Ministerstwo Cyfryzacji i NASK apelują o aktywne zaangażowanie w walkę z dezinformacją Startuje kolejna odsłona ogólnopolskiej kampanii społecznej realizowanej przez Ministerstwo Cyfryzacji oraz NASK. Jej celem jest edukacja społeczeństwa w zakresie dezinformacji, manipulacji w sieci oraz zagrożeń, jakie niosą ze sobą niezweryfikowane treści. Podobnie jak w 2024 r., koncepcja kampanii nawiązuje do wizerunku trolli. Zobacz więcej na temat: dezinformacja internet sztuczna inteligencja Ministerstwo Cyfryzacji nask społeczeństwo
Kampania społeczna "Filary Tolerancji" - promowanie tolerancji, przeciwdziałanie dyskryminacji Miłość, szczęście, wolność, równość, akceptacja i bezpieczeństwo - to wartości, które promuje kampania "Filary Tolerancji". Poparły ją osoby publiczne, m.in. Julia Wieniawa, Maciej Stuhr, Tomasz Raczek czy Maciej Musiał. Ambasadorami inicjatywy są także osoby z grona naukowego. Zobacz więcej na temat: tolerancja dyskryminacja rasizm
Budowanie świadomości z humorem, czyli kampania "Chcemy być sobą, Zwyczajni, Niezwyczajni" Kampania ma na celu budowanie świadomości na temat dostępności i niepełnosprawności oraz przełamywanie barier Współtworzy ją Grupa Filmowa Darwin. Zobacz więcej na temat: Czwórka Zobacz także Kamil Jasieński niepełnosprawność Grupa Filmowa Darwin Marek Hucz Tomasz Wilczyński
Czym jest tolerancja? Poznaj jej filary. Ambasadorką "akceptacji" jest Red Lipstick Monster Miłość, szczęście, wolność, równość, akceptacja i bezpieczeństwo - to wartości, które promuje kampania "Filary Tolerancji". Tych sześć wartości jest ze sobą mocno powiązanych. W kampanii odnajdziemy wiele twarzy tolerancji i wiele pytań na jej temat. Zobacz więcej na temat: Czwórka Jakub Jamrozek Filary tolerancji Red Lipstick Monster tolerancja dyskryminacja bezpieczeństwo szczęście wolność
Bądźmy uważni na seniorów: kampania społeczna #JestemTuCZEKAM Przez dwie godziny zagubiona (podstawiona) starsza kobieta błąkała się po ulicy w szlafroku, a ukryta kamera śledziła reakcje przechodniów. Jak się zachowywali, widząc zagubioną osobę? Zobacz więcej na temat: społeczeństwo senior seniorzy samotność demencja choroba Alzheimera zaginieni zaginięcie pomoc policja Fundacja Itaka Beata Rajba Jacek Frentzel Robert Grzędowski Trójka
Sierpień miesiącem szerzenia świadomości o łuszczycy. Wystartowała kampania "Daj się odkryć" - Chcemy, żeby łuszczyca przestała być tematem tabu, żeby mówić o niej otwarcie, obalać mity i ją pokazywać - mówią Dominika Jeżewska i Anna Tajkiewicz, inicjatorki kampanii "Daj się odkryć". Zobacz więcej na temat: Czwórka łuszczyca choroby skóry choroba Jakub Jamrozek
Kampania "Poznajmy się", czyli walka ze stereotypami na temat Romów Według szacunków w Polsce mieszka 30 tys. osób pochodzenia romskiego. Ich liczba wzrosła w ostatnich latach, za sprawą inwazji Rosji na Ukrainę. Mimo to 72 proc. Polek i Polaków nie zna nikogo z tej społeczności, co sprzyja upowszechnianiu się stereotypów na ich temat. Z tymi ma walczyć, a jednocześnie przybliżyć rzeczywisty obraz społeczności oraz kultury romskiej, kampania społeczna "Poznajmy się". Zobacz więcej na temat: Czwórka Marta Zinkiewicz Romowie społeczeństwo stereotypy
W Szwecji ruszyła kampania o NATO. Spoty po arabsku i persku W Szwecji wystartowała w czwartek rządowa kampania na temat NATO w kanałach cyfrowych i mediach społecznościowych, mająca przeciwdziałać dezinformacji. Przekaz w wersji m.in. po arabsku ma dotrzeć również do imigrantów. Zobacz więcej na temat: ŚWIAT Europa Szwecja NATO kampania dezinformacja
PR24 Kampania "Blisko telefonu. Daleko od dziecka". Ekspert: umówmy się na czas bez ekranów Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę rozpoczęła kampanię "Blisko telefonu. Daleko od dziecka". Przekonuje, że korzystanie z telefonu przy dziecku źle wpływa na jego rozwój i poczucie wartości. Jednocześnie zachęca dorosłych, by ograniczali ekrany, gdy są razem z dziećmi. - Wszystkie dzieci rodzą się w ekranowym świecie, a dorośli nadają ekranom wysoką rangę. Jeśli tylko dzieci otrzymają do rąk ekran, to będą nas naśladować - mówił w Polskim Radiu 24 koordynator programu "Dziecko w Sieci" Łukasz Wojtasik. Zobacz więcej na temat: telefony komórkowe dzieci rodzice społeczeństwo POLSKA
Kampania społeczna "Twój głos jest kluczem w walce z przemocą" Dwujęzyczna polsko-ukraińska kampania UNICEF i Ministerstwa Sprawiedliwości ma przeciwdziałać przemocy wobec dzieci. Zobacz więcej na temat: UNICEF dzieci przemoc
BohaterONy 2023. "Naród bez historii to nie naród" [ZOBACZ WIDEO] Nagrody BohaterONy im. Powstańców Warszawskich przyznano w czwartek (12.10) już po raz piąty. - Mam wielką radość, że pamiętacie o nas, że się spotykamy, że nareszcie czujemy, że jesteśmy doceniani. To bardzo piękne - mówił podczas uroczystej gali w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego Janusz Walendzik ps. Czarny, 92-letni powstaniec warszawski. Zobacz więcej na temat: BohaterON konkurs Powstanie Warszawskie Piotr Gliński gala Studio Koncertowe Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego studio Lutosławskiego Dwójka KULTURA Martyna Szymczakowska
O czym dzieci powiedziałyby nam, gdybyśmy chcieli słuchać? Kampania "Usłyszeć dzieci" Agaty Kornhauser-Dudy "Usłyszeć dzieci" to akcja, która powstała z inicjatywy Agaty Kornhauser-Dudy. Bezpośrednią inspiracją Pierwszej Damy była pandemia i czas, w którym po dwóch latach izolacji powoli zaczęliśmy wychodzić z bezpośrednich restrykcji. Choć dziś o pandemii nie ma już mowy, jej skutki pozostają z nami do dziś. - Ona uderzyła w najczulsze miejsce natury człowieka, w jego społeczne relacje. Nikt z nas nie mógł spodziewać się bezpośrednich konsekwencji, bo za naszego życia nigdy nie zadziało się coś takiego, żeby człowiek miesiącami musiał siedzieć w domu, ale to nie jest jedyna przyczyna - podkreślił prof. Mariusz Jędrzejko. Zobacz więcej na temat: rodzicielstwo psychologia dziecięca Agata Kornhauser-Duda prezydent dzieci Usłyszeć dzieci Usłyszeć dzieci - w Polskim Radiu radio dla rodziców
Piotr Müller zapowiada kampanię ws. przemocy domowej. "Nie możemy zamykać uszu i oczu, gdy dzieje się krzywda" Rzecznik rządu Piotr Müller zapowiada kampanię uświadamiającą w sprawie przemocy domowej. To nawiązanie do tragedii w Częstochowie - na początku tygodnia, po długotrwałym znęcaniu się nad nim przez ojczyma, zmarł 8-letni Kamil. Zobacz więcej na temat: POLSKA policja Piotr Müller dzieci przemoc społeczeństwo
TVN odmawia promocji Dziecięcego Telefonu Zaufania. RPD: to nie jest działanie w interesie społecznym Telewizja TVN odmówiła wzięcia udziału w kampanii społecznej promującej darmowy Dziecięcy Telefon Zaufania 800 12 12 12, pod który przez całą dobę można znaleźć pomoc ratującą zdrowie i życie - poinformował rzecznik praw dziecka Mikołaj Pawlak. Zobacz więcej na temat: Rzecznik Praw Dziecka TVN dzieci społeczeństwo telefon zaufania POLSKA
Kampania "Wszystko gra?" – o pozytywnym wpływie sztuki na naszą psychikę "Wszystko gra?” to kampania zainicjowana przez STUDIO teatrgaleria, Fundację OFF School oraz Fundację Można Zwariować. Celem kampanii jest zachęcenie Polaków do korzystania z oferty kulturalnej jako remedium na pogarszającą się kondycję psychiczną społeczeństwa. Zobacz więcej na temat: Trójka KULTURA kampania Tomasz Miara
Kolejowe ABC. Lokomotywa z Rogatkiem wyrusza w trasę 28 lutego w trasę wyruszy lokomotywa w barwach Kampanii Kolejowe ABC nosorożcem Rogatkiem i hasłem „Bezpieczeństwo – ważna sprawa, na kolei to podstawa”. Jest to kolejne działanie promujące bezpieczeństwo w ramach ogólnopolskiej kampanii informacyjno-edukacyjnej prowadzonej przez Urząd Transportu Kolejowego. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA bezpieczeństwo transport publiczny kolejnictwo dzieci edukacja PKP fundusze unijne
"Nie wszystko złoto, co się świeci". Komisja Nadzoru Finansowego rusza z kampanią informacyjną Urząd Komisji Nadzoru Finansowego rozpoczyna ogólnopolską kampanię informacyjną pod hasłem "Nie wszystko złoto, co się świeci - inwestuj świadomie!". Jej zadaniem jest podniesienie poziomu wiedzy społeczeństwa o tym, jak funkcjonuje rynek finansowy oraz zwiększenie świadomości ryzyka wiążącego się z inwestowaniem. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA KNF inwestycje finanse osobiste
Nowa kampania NID. "O zabytki muszą dbać również sami właściciele" - Samych zabytków rejestrowych mamy w Polsce 70 tys. Nie ma takiej siły, żeby tylko administracja rządowa i samorządowa o nie zadbały, jeżeli nie będą tego robić właściciele, zarządcy - mówiła w "Wybieram Dwójkę" Anna Śmigielska z Narodowego Instytutu Dziedzictwa. Zobacz więcej na temat: Narodowy Instytut Dziedzictwa zabytki kampania KULTURA Jakub Kukla Dwójka