X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Święta przez pryzmat kampanii marketingowych. Kim jest dla nas św. Mikołaj?

Ostatnia aktualizacja: 07.12.2017 16:10
72 proc. z nas deklaruje sprzeciw wobec komercjalizacji świąt. Z drugiej strony sami coraz częściej sprowadzamy je do wymiaru komercyjnego, zamiast duchowego. - Po prostu chcemy wierzyć w św. Mikołaja - mówił dr Karol Jachymek, kulturoznawca.
Audio
  • O komercjalizacji świąt i o tym, co rządzi naszymi rytuałami - marketing, kultura popularna czy tradycja, opowiada dr Karol Jachymek (Strefa Prywatna/Czwórka)
Zdj. ilustracyjne
Zdj. ilustracyjneFoto: pixabay.com/ jill111

mokolaj swiety663.jpg
Cała prawda o św. Mikołaju. "Nigdy nie był w Laponii"

- Mikołaj jest dla nas absolutnym symbolem. Gdy widzimy czekoladowe figurki w sklepach, wiemy, że zbliżają się święta i zaczynamy być pozytywnie nastawieni - mówił dr Karol Jachymek, kulturoznawca. - Wizja czerwonego jegomościa z brodą i workiem z prezentami weszła na stałe do naszej świadomości. To świetny przykład na to, jak skuteczny marketing potrafi na nas wpływać.

Czy w takim razie jesteśmy skazani na święta wykreowane przez kampanie marketingowe? Czy powinniśmy krytykować nowe zwyczaje czy wziąć z nich to, co najlepsze? W programie rozmawialiśmy także m.in. z Kamilem Janickim, z portalu "Ciekawostki historyczne", który opowiadał o historii "prawdziwego" Mikołaja, czyli biskupa żył ok. III - IV w. w Azji Mniejszej. Zaś ks. Tomasz Łuszczyk ze szczecińskiego Seminarium Duchownego tłumaczył, dlaczego - jego zdaniem - imię tego świętego wykorzystane zostało w… dwóch różnych rzeczywistościach.

***

Tytuł audycjiStrefa Prywatna

ProwadziJakub Jamrozek

Gość: dr Karol Jachymek (kulturoznawca, School Of Ideas, Uniwersytet SWPS)

Data emisji: 6.12.2017

Godzina emisji: 20.05

kd

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Anna Seniuk. Książka dla wnuków powstała przez upór i konsekwencję

Ostatnia aktualizacja: 26.12.2016 13:00
- Od dawna niektóre wydawnictwa ścigały mnie o napisanie książki - przyznaje Anna Seniuk, aktorka. - Ja uważałam, że nie ma powodu. A jak już znalazłam powód to powstała ta książka - dodaje.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Stres. Co robić, żeby nie wywoływały go święta?

Ostatnia aktualizacja: 29.12.2016 12:00
W Boże Narodzenie w naszej głowie panują prezenty, karp, emocje i rodzina, a święta to jedno z wydarzeń uwzględnionych na liście najbardziej stresujących momentów w życiu. W Czwórce radzimy, co zrobić, aby nie były one przyczyną nerwów oraz jak spokojnie wrócić do poświątecznej rzeczywistości.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Orszak Trzech Króli. "Największe jasełka na świecie"

Ostatnia aktualizacja: 05.01.2017 16:50
- Organizowany 6 stycznia Orszak łączy różne środowiska w jednym celu - po to, by spotkać się na ulicach polskich miast i za Trzema Królami podążać do stajenki, do Nowonarodzonego - mówi Jolanta Skwarek, rzecznik Fundacji "Orszak Trzech Króli".
rozwiń zwiń