X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Jak gry komputerowe zawojowały świat?

Ostatnia aktualizacja: 20.06.2014 12:00
Kiedyś gry komputerowe miały zapewniać nam rozrywkę, dawać przyjemność. Grafika nie była istotna, dźwięk także, ważne, by można było na przykład odbijać piłeczkę. - Dziś sytuacja wygląda zupełnie inaczej - mówi Marcin Kubicki.
Audio
  • Marcin Kubicki o historii gier komputerowych i tym dynamicznie zmieniającym się rynku (Czwórka/Czwarty wymiar)
Jak gry komputerowe zawojowały świat?
Foto: Glow Images/East News

- Kilkanaście lat temu grywalność w ówczesne gry była powalająca, choć były to przecież rzeczy absolutnie eksperymentalne - mówi w Czwórce redaktor naczelny magazynu "T3" Marcin Kubicki . - Tytuły powstawały z czystej pasji, a dziś jest to rynek warty setki milionów dolarów.

Dowód? Największa prywatna kolekcja gier sprzedana została niedawno za 750 000 dolarów. - Chyba nikt nie sądzi, że zakupu dokonał człowiek, który chce wykorzystywać te gry w celu rozrywkowym - mówi Kubicki. - To kolekcja, w której wiele tytułów, pochodzących sprzed 20-30 lat, wciąż jest zafoliowanych.

Zdaniem Kubickiego gry to dziś już nie tylko jeden z elementów rozrywki, to nieodłączna część naszej codzienności. - One przenikają inne dziedziny życia - mówi gość "Czwartego wymiaru" i wymienia: filmy na podstawie gier, m.in. "Tomb Rider", ogromny rynek figurek i innych gadżetów. - Jedyna rzecz, która maleje, przynajmniej w Polsce, to liczba magazynów związanych z tą tematyką - dodaje Kubicki.

Zobacz także Marcin Kubicki: przejęcia firm - tak działa rynek nowych technologii <<<

Jak wygląda branża gier komputerowych i czy warto uczyć się programowania ich? Jak, kiedy i dlaczego gracze, zamiast pikselozy, pokochali ugładzoną grafikę, jaka jest tajemnica sukcesu konsol i dlaczego w Japonii odradzają się salony gier? Zapraszamy do wysłuchania nagrania i obejrzenia rozmowy z Marcinem Kubickim w Czwórce.

(kd/tj)

Zobacz więcej na temat: Czwórka komputery technologie
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Komputery lubią niskie temperatury

Ostatnia aktualizacja: 09.12.2013 12:00
Zima to czas, kiedy nasze sprzęty elektroniczne powinny działać najlepiej. Szczególnie tyczy się to komputerów.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Hejter w sieci już nie taki bezkarny

Ostatnia aktualizacja: 31.01.2014 14:34
Po precedensowym wyroku, który udało się wywalczyć Romanowi Giertychowi, eksperci zapowiadają: nikt w sieci nie będzie już bezkarny. Każde naruszenie dobra osobistego w internecie może być ścigane na zasadzie cywilnej.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jak rodzi się potęga sklepu internetowego?

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2014 19:07
Amazon, jak wiele innych firm działających w branży komputerowej, powstał w garażu. - To był początek lat 90. Większość firm, które znamy dziś, m.in. Dell, Microsoft czy Apple, wyrastało właśnie w takich warunkach - mówi prof. Krzysztof Borowski, konsultant książki "Jeff Bezos i Era Amazona".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Przejęcia firm - tak działa rynek nowych technologii

Ostatnia aktualizacja: 16.05.2014 18:45
"Zasada kuli śniegowej" to nowy trend na technologicznym rynku. - Jeszcze rok temu na topie było kupowanie patentów i wykorzystywanie ich przeciwko innym firmom - mówi Marcin Kubicki, redaktor naczelny magazynu "T3".
rozwiń zwiń