Sklepy segregują klientów

Ostatnia aktualizacja: 15.12.2011 17:09
- Jak ktoś idzie zostawiać duże pieniądze do kogoś komu na tym zależy, to ma prawo oczekiwać, że zostanie potraktowany w specjalny sposób – o zjawisku segregacji kasowej mówił w Czwórce trener osobisty Miłosz Brzeziński.
Audio

Dostosowywanie sposobu traktowania klienta ze względu na jego bogactwo to jedna odwiecznych reguł rynku. Firmy często stosują podwyższone standardy jakości obsługi względem osób, które wyglądają na majętne, przy jednoczesnym lekceważącym stosunku wobec osób o bardziej pospolitej kondycji.

 - To nie jest dyskryminacja człowieka, to jest stwarzanie złudzenia luksusu – tłumaczył w Czwórce atmosferę ekskluzywnych sklepów Miłosz Brzeziński. Nasz ekspert wyjaśniał, iż są przedsiębiorcy, którym po prostu opłaca stworzyć się aurę niedostępności ich usług, żeby przyciągnąć bogatszych klientów. Mechanizm ten gość Justyny Dżbik wyjaśniał na przykładzie:

- Kiedyś w telezakupach oferowano zestaw do domowego nordic walkingu i to się w ogóle nie sprzedawało, aż do momentu gdy do reklamy dodano linijkę: jeżeli ni będziesz mógł się dodzwonić na żadną z podanych linii, to zadzwoń później. Zadziałała zasada, że jak masz dobro ograniczone i wydaje się, że tylko jakaś elitarna grupa ma do niego dostęp to ludzie myślą, że to dobro jest lepsze – mówił Miłosz Brzeziński

Nasz ekspert jednocześnie zaznaczał, że nie powinnyśmy się przejmować gorszym traktowaniem w sklepach nastawionych na bogaczy, gdyż tak naprawdę nie z pieniędzy bierze się nasze szczęście.

- Jak zaczniemy wartościować ludzi pod kątem ilości posiadanych pieniędzy, to się nagle okaże, że sporej grupie ludzi nie zależy na pieniądzach, bo chce robić coś innego. Mają wystarczającą im ilość pieniędzy i się realizują w innych dziedzinach, niż zarabianie.

Więcej na temat zjawiska segregacji kasowej w dźwięku w boksie "Posłuchaj".

(bch)

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Szkoda życia na bycie zazdrosnym

Ostatnia aktualizacja: 23.11.2011 16:13
- Trochę zazdrości motywuje, zachęca i dowartościowuje, ale, jak ktoś w majtkach partnera montuje mikrofon, to już jest coś nie w porządku – mówił w Czwórce trener osobisty Miłosz Brzeziński.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Rzucanie rzeczami o ścianę nie rozładowuje stresu

Ostatnia aktualizacja: 01.12.2011 16:08
Wszystkich łatwo i ekspresyjnie denerwujących się słuchaczy zachęcamy do zapoznania się z kilkoma dobrymi radami Miłosza Brzezińskiego, naszego eksperta od ludzkiej psychiki.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Nie stresujmy się świętami, bo nie o to w nich chodzi

Ostatnia aktualizacja: 07.12.2011 15:30
- Nie ulegajmy telewizyjnej presji na kolorowe święta, skupmy się lepiej na byciu dla siebie wyrozumiałymi i serdecznymi - radził w Czwórce trener osobisty Miłosz Brzeziński.
rozwiń zwiń