X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

E-palenie - moda czy szansa na pozbycie się nałogu?

Ostatnia aktualizacja: 14.01.2013 15:00
Czy e-papieros pomaga palaczom, czy im szkodzi? Czy jest bezpieczny dla osób wokół? - do dziś nie wiadomo. Badania trwają, ale nie wygląda to dobrze.
Audio

E-papieros ma pomagać w zwalczaniu nikotynowego nałogu. Działa psychologicznie na palacza: wyglądem przypomina prawdziwego i ulatuje z niego zapachowa bądź bezwonna para wodna. Nie ma substancji smolistych, a dawki nikotyny można regulować.

- E-papieros to jest produkt rynkowy, powstał z chęci zysku producentów - już na początku rozmowy zauważa Krzysztof Przewoźnik z Fundacji Promocji Zdrowia. - Używając tego produktu nie szkodzimy osobom, które przebywają w naszej obecności, nie ma skutków negatywnych biernego palenia - to teorie nie sprawdzone, wciąż tego nie wiemy. Nie ma jasnych badań naukowych, które by mówiły, że jest to produkt nieszkoliwy dla zdrowia - dodaje.
Badań nie ma a zainteresowanie i sprzedaż e-papierosów wciąż rośnie. Sięgają po nie palacze, w nadziei, że rzucą nałóg, ale też nastolatkowie - dla szpanu, lansu, mody. W Polsce wciąż brakuje regulacji prawnych dotyczących sprzedaży i promocji tych produktów - bez problemu mogą je kupić niepełnoletni. Warto zaznaczyć, że nie ma kraju, w którym e -papieros został zarejestrowany jako produkt odwykowy czy leczniczy.

- Wciąż nie ma pewności czy e-papierosy pomagają czy może szkodzą - mówi profesor Piotr Jankowski z Uniwersytetu Jagiellońskiego, przewodniczący Komisji Zdrowia Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego. - Trwaja badania w tym zakresie. Publikowano już badania mówiące o korzystnym wpływie papierosów elektronicznych, ale nie są to duże badania i ich jakość naukowa nie jest zadowalająca - wyjaśnia.

O badania i prawo dotyczące e-papierosów upomina się również Dominika Kawalec ze Stowarzyszenia Manko Polska Bez Dymu. Kto dziś sięga po e-papierosy i czy można przez nie wejść w nałóg dowiesz się słuchając załączonej audycji "4 do 4".

(pj)

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Graffiti - piękne murale kontra ordynarne bazgroły

Ostatnia aktualizacja: 04.10.2012 14:43
Dla jednych graffiti to sposób na wyrażanie siebie i symbol naszych czasów, zdaniem innych – takie bazgroły tylko paskudzą osiedlowe elewacje.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Nie ma konfliktu pokoleń, ale młodzież jest rozpieszczona

Ostatnia aktualizacja: 08.01.2013 17:00
Są niesamodzielni, bez pracy i bez pasji. Za to z wielkimi aspiracjami, świetnym samopoczuciem i długa listą znajomych na fejsie. Jeśli wierzyć wynikom badań, taki właśnie jest statystyczny młody Polak.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Co jest ważniejsze: cena, marka, czy… etyka w biznesie?

Ostatnia aktualizacja: 10.01.2013 14:50
Jeden gest, drobny wybór jednego człowieka może coś zmienić na świecie? Zdaniem Dariusza Szweda, szefa Partii Zielonych, który gościł w Czwórce, w czasach, gdy ważny jest PR, a wizerunek marki jest bezcenny, globalna solidarność konsumentów, bądź pracowników jest niezwykle istotna.
rozwiń zwiń