X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Lalkarstwo. Sztuka, która wychodzi z cienia

Ostatnia aktualizacja: 02.10.2015 15:31
Lalką może być kamień, albo rulon tektury - wszystko zależy od naszej wyobraźni. O tym, jak tworzy się spektakle, których główne role odgrywają pacynki lub marionetki, rozmawialiśmy w nowej audycji "W to mi graj".
Audio
  • Jak wygląda praca lalkarza? Rozmowa z Maciejem Łagodzińskim (W to mi graj/Czwórka)
Przygotowywanie spektakli, w których główne role grają lalki wymaga wielu umiejętności
Przygotowywanie spektakli, w których główne role grają lalki wymaga wielu umiejętnościFoto: Pixabay.com/Public domain

Czytaj także
taniec balet 1200.jpg
Lekcja, która może zmienić życie tancerza

W Polsce istnieją dwie szkoły dla lalkarzy - w Białymstoku i Wrocławiu. - By się tam dostać należy posiadać podstawowe umiejętności aktorskie - taniec, śpiew, wiedza o teatrze i sprawność fizyczna - opowiadał w Czwórce lalkarz Maciej Łagodziński. - Potem uczymy się lalkowych technik, m.in. animacji z marionetką, pacynką, a nawet maską. I to jest najtrudniejsze - sprawić, by ruchy lalki jak najbardziej przypominały naturalne ruchy ludzi.

Okazuje się, że lalkarze są nierzadko świetnymi aktorami dubbingowymi, bo w ich zawodzie praca z głosem to umiejętność niemal podstawowa. Łagodziński zaprezentował więc w Czwórce, jak brzmiałyby głosy lalek - wściekłego krasnala, który przejął stację, albo smutnej kucharki, której zupa nikomu nie smakuje.

Opowiadał także o kulisach pracy lalkarza i omawiał techniki pracy z kolejnymi rodzajami lalek. A o odbywającej się w tym roku 10. już edycji festiwalu „Lalka też człowiek”, mówili jego organizatorzy.

***

Tytuł audycji: W to mi graj

Prowadzi: Michał Piwowarek

Gość: Maciej Łagodziński (aktor teatru lalek)

Data emisji: 1.10.2015

Godzina emisji: 21.00

kd/mg

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Grzegorz Daukszewicz: w życiu najważniejsza jest przyjaźń

Ostatnia aktualizacja: 10.09.2012 13:00
Został uznany za "aktorską nadzieję 2012" roku. Wypatrzyła go reżyserka Agnieszka Glińska, a Maciej Englert powierzył mu jedną z ról w "Hamlecie". Talent ma w genach, czy mógł wybrać inną drogę?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Młodzi nie mają czasu ani pieniędzy na kulturę?

Ostatnia aktualizacja: 22.05.2015 17:00
Większość młodych ludzi rzadko uczestniczy w ambitnych wydarzeniach artystycznych, a do teatrów, filharmonii i galerii chodzą nieliczni pasjonaci. Dlaczego tak się dzieje?
rozwiń zwiń