X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Wirtualna rzeczywistość. Staje się codziennością?

Ostatnia aktualizacja: 20.03.2017 12:00
- Zauważyliśmy, że w sieci temat wirtualnej rzeczywistości ostatnio pojawia się nie tylko w kontekstach nerdowskich - tłumaczy w Czwórce Magdalena Pawłowska z Instytutu Monitorowania Mediów, który opracował raport "Wirtualna rzeczywistość nie tylko dla nerdów".
Audio
  • Wirtualna rzeczywistość - kiedy zagości w naszych domach? (Pierwsze słyszę/Czwórka)
(zdjęcie ilustracyjne)
(zdjęcie ilustracyjne)Foto: Syda Productions/Shutterstock.com

Według raportu IMM rośnie nie tylko skala wzmianek w mediach o wirtualnej rzeczywistości, na bieżąco pojawiają się także doniesienia o kolejnych zastosowaniach tej technologii w praktyce. - Z naszych badań wynika, że bardzo duże zainteresowanie wirtualną rzeczywistością przejawiają użytkownicy mediów społecznościowych. Aż 42 procent interakcji z nią związanych to komentarze - mówi Magda Pawłowska.

Sprawdź też:
młodzież park tablety kultura cyfrowa 1200x660.jpg
Debata i sonda - jak zmienia nas kultura cyfrowa?

Według zaproszonej ekspertki nie jest jednoznaczne, dlaczego taki bum na wirtualną rzeczywistość następuje. - Gdy przyglądamy się publikacjom, często chodzi o gry. Coraz częściej mówi się też o sprzęcie. Ludzie chcą tych możliwości doświadczać - wyjaśnia specjalistka z IMM. A jak ta technologia może być wykorzystywana w praktyce? - Wirtualna rzeczywistość może skutecznie pomóc na przykład przy terapiach w leczeniu fobii - zdradza.

Jak takie leczenie wygląda, czy wirtualna rzeczywistość na stale zagości w naszych życiach oraz jakie są ciemniejsze strony jej użytkowania - tego dowiecie się z nagrania audycji.

***

Tytuł audycji: Pierwsze słyszę

Prowadzi: Mateusz Kulik

Gość: Magdalena Pawłowska (Instytut Monitorowania Mediów)

Data emisji: 20.03.2017

Godzina emisji: 8.08

jsz/kd

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Nowe technologie. Co nas czeka w 2017?

Ostatnia aktualizacja: 03.01.2017 10:07
Inteligentne domy, autonomiczne samochody, rozszerzona rzeczywistość... to tylko niektóre z chodliwych technologicznych nowinek. W "Pierwsze słyszę" sprawdzamy, które z nich już w tym roku mają szanse stać się naszą codziennością.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Hololensy. Czy zrewolucjonizują nasze życie?

Ostatnia aktualizacja: 16.03.2017 17:47
Tym razem w audycji "TOP - Trochę Optymizmu Popołudniem" testujemy gadżet, dzięki któremu możemy przebywać w dwóch światach jednocześnie - rzeczywistym i wirtualnym. A pomagają nam w tym eksperci: Łukasz Leśniak i Paweł Ruszlewski.    
rozwiń zwiń