X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Ile czasu potrzebujesz, by być szczęśliwym człowiekiem?

Ostatnia aktualizacja: 03.04.2019 18:24
Amerykańscy naukowcy sprawdzili, ile wolnego czasu dziennie nam potrzeba, by odczuwać satysfakcję z życia. Wynik zaskakuje. 
Audio
  • Ile czasu dla siebie każdego dnia potrzebujemy, by nie zwariować? (Pierwsze słyszę/Czwórka)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Foto: jill111/Pixabay/ CC0 Creative Commons

Ważne, by wolny czas świadomie spędzać relaksując się, realizując swoje pasje. Nie marnować go, "odmóżdżając się" Katarzyna Kucewicz

Badacze przeanalizowali rytm dnia 35 tysięcy osób, a analiza zebranych informacji wykazała wiele powtarzalnych schematów zachowań. Na ich podstawie naukowcy doszli do wniosku, że optymalną ilością wolnego czasu w ciągu dnia, generującą radość życia, są 2-2,5 godziny. Jeśli tego czasu będzie więcej - będzie on działał na naszą niekorzyść.

- Jeśli mamy za dużo czasu wolnego, kłębią się nam w głowie różne myśli, zaczynamy się martwić rzeczami, o których nawet nie pomyślelibyśmy, gdybyśmy byli zapracowani - tłumaczy Katarzyna Kucewicz, psycholog, psychoterapeutka. - W ciągu tych dwóch godzin po prostu nie mamy czasu na myślenie o głupotach.

Jak podkreślała ekspertka ważne, by w ciągu tych dwóch godzin w konkretny sposób "zadbać o siebie". Co to oznacza? I co stanie się, jeśli nie znajdziemy czasu wolnego, który moglibyśmy wykorzystać na odpoczynek? O tym w nagraniu materiału reporterskiego, który przygotowała Martyna Ogonek. 

***

Tytuł audycji: Pierwsze słyszę

Prowadzi: Kamil Jasieński

Data emisji: 4.04.2018

Godzina emisji: 6.38

kd/pj

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Ikigai. Cel w życiu jako tajemnica długowieczności

Ostatnia aktualizacja: 04.04.2017 14:31
Według Japończyków każdy człowiek ma swoje ikigai, które stanowi siłę napędową do życia. Jedni są go świadomi, inni wciąż go poszukują.
rozwiń zwiń

Czytaj także

5 godzin pracy - większa wydajność, zdrowsi pracownicy

Ostatnia aktualizacja: 17.05.2018 12:20
- Ośmiogodzinny czas pracy nie jest wcale czasem, który służy większości z nas - mówi Mirosława Huflejt-Łukasik, psycholog, trener, doradca w biznesie. - Jesli weźmiemy pod uwagę temperament, mimo że każdy z nas jest trochę inny, to okaże się, że takich osób, które są w stanie pracować efektywnie i wydajnie przez 8 godzin jest niewiele - dodaje. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Pracodawcy na łowach. Czym kuszą pracowników?

Ostatnia aktualizacja: 03.04.2019 16:00
Employer branding to nie magiczne zaklęcie, tylko zestaw narzędzi, które służą do rekrutacji. - Ich celem jest stworzenie wizerunku firmy jako atrakcyjnego pracodawcy - wyjaśnia head hunter Mateusz Wójtowicz.
rozwiń zwiń