X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Handel, biometria, etyka - co przyniesie przyszłość?

Ostatnia aktualizacja: 17.04.2019 13:35
- Dziś nie można jednoznacznie powiedzieć, czy w przyszłości przestaniemy wychodzić z domu, a zakupy będziemy robić tylko przez internet - mówi Maciej Jagaciak z Polskiego Towarzystwa Studiów nad Przyszłością oraz 4CF. - Staramy się zbadać wszystkie te możliwości, które kryją się gdzieś za horyzontem przyszłości - dodaje. 
Audio
  • Maciej Jagaciak opowiada o przyszłości handlu z perspektywy zastosowania nowych technologii (Pierwsze słyszę/Czwórka)
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: pixabay

Badania przeprowadzone w 2018 roku, dotyczące przyszłości handlu detalicznego pokazują, że może ona przynieść dużo rozwiązań, dzięki którym rzadziej zmuszeni będziemy do wyjścia z domu. - Ale nie zapominajmy, że wyjście na zakupy to też przyjemność - mówi ekspert w Czwórce. - Firmy myślą, jak zrobić tak, żeby wyeliminować z zakupów to, co jest nieprzyjemne, na przykład stanie w kolejkach, a zostawić to, co jest przyjemne, czyli wydanie pieniędzy i upolowanie wymarzonej rzeczy - dodaje. 

Trwają pracę nad specjalnymi lustrami, wizualizacjami czy hologramami, które ułatwią nam "przymierzanie" ubrań przez internet. Naukowcy nie wykluczają zastosowania też sztucznej inteligencji. Pozostaje pytanie o opłacalność wprowadzenia tego typu rozwiązań. 


komputer internet 1200.jpg
Urodziny WWW. Jak narodził się internet?

Już dziś w licznych supermarketach odnajdujemy kasy samoobsługowe. Niektóre firmy proponują bezobsługowe sklepy, czy wprowadzają roboty rozkładające towar na półkach, co ma odciążać pracowników. 

Kamil Jasieński, gospodarz audycji zwrócił też uwagę na wdzierającą się w nasze życie biometrię. Jego zdaniem nie jest wykluczone, że już niedługo w sklepach będziemy płacić czipem wszczepionym pod skórę, skanem soczewki bądź odciskiem palca. Ale czy płacąc metodami biometrycznymi dostatecznie chronimy swoją prywatność? Czy jesteśmy bezpieczni? Gdzie należy postawić granicę w stosowaniu sztucznej inteligencji? O tym m.in. w nagraniu rozmowy z audycji "Pierwsze słyszę". 

***

Tytuł audycji: Pierwsze słyszę

Prowadzi: Kamil Jasieński

Gość: Maciej Jagaciak (Polskie Towarzystwo Studiów nad Przyszłością  oraz 4CF)

Data emisji: 17.04.2018

Godzina emisji: 8.14

pj/kul

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Forbes" ogłosił listę najlepiej zarabiających youtuberów

Ostatnia aktualizacja: 18.12.2018 11:03
Pierwsze miejsce zajął 8-latek specjalizujący się w recenzjach zabawek. W krótkim czasie stał się influencerem o światowym zasięgu.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Punkty, wirtualna waluta. Jak działają programy lojalnościowe w sieci?

Ostatnia aktualizacja: 03.01.2019 17:17
To sposób pozyskiwania klientów i budowania ich zaangażowania i lojalności do danej aplikacji, bądź marki. Jak tworzy się takie systemy i w jaki sposób z nich bezpiecznie korzystać?
rozwiń zwiń