X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Narodziny gamedevu z ducha demosceny w Polsce

Ostatnia aktualizacja: 13.01.2020 18:40
W audycji Piotr Marecki opowie o książce "Oni migają tymi kolorami w sposób profesjonalny. Narodziny gamedevu z ducha demosceny w Polsce".
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: KHIUS/Shutterstock

Jak jednak wyglądały początki rodzimego gamedevu? Czy wszyscy twórcy gier się do nich dziś przyznają? Jaki był wpływ demosceny na gry? I co autorzy gier z lat 80. oraz 90. robią dzisiaj? Po świecie komputerów 8-bitowych, giełd, piractwa, czasopism o grach, początkach biznesu rozrywkowego oprowadzają w niewygodnej dla wszystkich i pełnej prawdy rozmowie Tomasz TDC Cieślewicz i Piotr Marecki. Z tej geekowskiej narracji wynika także, że gry i demoscena to część dziedzictwa kulturowego, a "Robbo" i inne tytuły należy wreszcie postawić tam, gdzie ich miejsce: obok filmów Wajdy i powieści Tokarczuk.

W programie także o fake newsach i sposobach radzenia sobie z nimi oraz o kolejnym niechlubnym rekordzie Polski.

***

Na audycję "Pierwsze słyszę" zapraszamy we wtorek (14.01) w godz. 6.00- 9.00. program poprowadzi Kamil Jasieński. 

kul/ac

Zobacz więcej na temat: Czwórka gry komputerowe
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Remaster i remake. Kultowe tytuły w nowych wersjach

Ostatnia aktualizacja: 29.12.2019 14:00
Czy wydawanie takich wersji gier jest zabiegiem, który ma na celu łatwy zarobek dla twórców, czy rzeczywiście jest to ukłon w kierunku fanów?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jakimi grami powitamy początek Nowego Roku?

Ostatnia aktualizacja: 02.01.2020 16:00
Przed nami kolejny rok ciekawych premier i zmagań e-sportowych. Udało Wam się już stanąć na nogi po Sylwestrze i zastanawiacie się co robić w ciągu najbliższych dni? Świetnie się składa, ponieważ mam dla Was najciekawsze premiery stycznia.
rozwiń zwiń